معرفی هایپرکار هیدروژنی MissionH24

دوشنبه 24 مهر 02 ساعت 08:51
معرفی هایپرکار هیدروژنی MissionH24

از سال ۲۰۲۶ کلاس جدید هیدروژنی به مسابقات لمان اضافه خواهد شد و حالا جدیدترین هایپرکار آزمایشی برای این کلاس معرفی شده است.

MissionH24 جوینت ونچری بین برگزارکنندهٔ مسابقات لمان یعنی شرکت فرانسوی Automobile Club de l’Ouest یا به‌طور مخفف ACO و یک شرکت تخصصی حوزهٔ هیدروژن بنام GreenGT است. از طریق این همکاری، یک هایپرکار هیدروژنی بنام LMPH2G در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و یک سال بعد در تمرین لمان کاپ حضور پیدا کرد. سپس جانشین آن خودرو با نام H24 با قوای محرکهٔ کاملاً اصلاح‌شده (مجهز به دو موتور الکتریکی بجای چهار موتور در LMPH2G) به میدان آمد و سال ۲۰۲۲ در چهار مسابقهٔ لمان کاپ شرکت کرد.

حال MissionH24 هایپرکار هیدروژنی جدیدی را معرفی کرده که آزمایش پیست آن در ژانویهٔ ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و پیش‌بینی شده به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از H24 باشد. این خودرو که هنوز نامش مشخص نیست، سومین هایپرکار هیدروژنی ACO و GreenGT محسوب می‌شود. هایپرکار قبلی یعنی H24 بستر آزمایشی مهمی برای ACO بود زیرا باعث تشکیل کارگروهی در سال ۲۰۱۸ با هدف ایجاد کلاس هیدروژنی برای مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ لمان شد. این تصمیم در سال ۲۰۲۶ اجرایی می‌شود و تویوتا اولین خودروسازی بود که با معرفی کانسپت GR H2 در مسابقهٔ لمان ۲۰۲۳ در اوایل امسال، علاقهٔ خود برای حضور در این کلاس جدید را نشان داد.

خودروی جدید MissionH24 صندلی رانندهٔ مرکزی دارد و حداکثر وزن موردنظر آن ۱۳۰۰ کیلوگرم است که ۱۱۶ کیلوگرم کمتر از H24 است. هدف ACO رسیدن به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت با این خودرو و قرار گرفتن در بین برترین خودروهای کلاس GT3 لمان است. این خودرو که نامش ماه آینده از طریق نظرسنجی از طرفداران در شبکه‌های اجتماعی انتخاب خواهد شد، به یک موتور الکتریکی با حداکثر قدرت ۸۷۰ اسب بخار قدرت مجهز شده که به یک گیربکس تک سرعته متصل است. این موتور درحالی‌که بسیار قوی‌تر از موتور ۴۷۰ اسب بخاری H24 است، ۱۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد و توسط یک پکیج باطری لیتیومی با حداکثر توان خروجی ۴۰۰ کیلووات تغذیه می‌شود.

این باطری توسط یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی شارژ می‌شود که از تکنولوژی جدیدی بهره می‌برد و چگالی توان آن ۵۰ درصد بیشتر از سیستم H24 خواهد بود. هیدروژن در دو مخزن با ظرفیت کلی ۷.۸ کیلوگرم ذخیره می‌شود که مجموعاً حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن و توزیع وزن بهتری نسبت به سه مخزن H24 دارد. این مخازن مطابق با استانداردهای ایمنی بین‌المللی سخت‌گیرانهٔ ذخیرهٔ هیدروژن ساخته شده‌اند. قرار است برای سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی در کلاس جدید H2 لمان نیز زیرساخت‌ها مهیا شود.

رئیس ACO دراین‌باره می‌گوید:

پس از معرفی هیدروژن به پیست مسابقه، MissionH24 حالا وارد مرحلهٔ جدیدی می‌شود که آوردن هیدروژن به مسابقات رقابتی است. این پروتوتایپ به‌وضوح قصد داد با دیگر انرژی‌ها در این زمینه رقابت کند. اکنون می‌خواهیم اولین برندهٔ بدون آلایندگی مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ لمان را داشته باشیم.

طراحی این خودرو در مارس آینده نهایی و ماکت آن در ژوئن معرفی خواهد شد تا نوبت به مونتاژ پاوریونیت در اکتبر برسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar