پیکاپ توندر چینی کپی جالب از تویوتا توندرا

بروزرسانی در: شنبه 9 مهر 01 ساعت 15:07
پیکاپ توندر چینی کپی جالب از تویوتا توندرا

هرچند به دیدن کپی‌های چینی از خودروهای مشهور جهانی عادت داریم ولی خودرویی که در اینجا خواهید دید را می‌توان یکی از عجیب‌ترین کپی‌های چشم‌بادامی‌ها دانست.

این پیکاپ کوچک و ارزان‌قیمتی است که از روی تویوتا تاندرای غول‌پیکر کپی شده است. این خودرو که ساخت یک شرکت گمنام چینی بنام Sino Vehicle Hub یا به‌طور مخفف SVH است، حتی نام خود را هم از تاندرا کپی کرده و سازندهٔ چینی نام تاندر را برای آن در نظر گرفته است.

طراحی بیرونی تاندر کاملاً از تاندرا کپی شده اما در مقیاسی بسیار کوچک‌تر. در جلوی خودرو، طراحی چراغ‌ها و جلوپنجره کاملاً مشابه نسل سوم پیکاپ فول سایز تویوتا است و در عقب هم فرم چراغ‌ها دقیقاً از روی تاندرا کپی شده است. حتی شکل دهانهٔ گلگیرها نیز با نگاه به پیکاپ ژاپنی‌ها طراحی شده و عجیب اینکه روی درب پشتی خودرو بجای نوشتهٔ تاندر، همان نام تاندرا دیده می‌شود. شباهت‌های این پیکاپ چینی اما با تاندرا در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا برخلاف همتای ژاپنی، تاندر وانتی بسیار کوچک‌تر با رینگ‌های ۱۳ اینچی و فاصلهٔ اندک از زمین است.

تاندر همچنین در داخل هم شباهتی با تاندرا ندارد. در اینجا شاهد دریچه‌های تهویهٔ کرومی شبیه مرسدس، غربیلک فرمان سه پره و داشبورد دیجیتالی هستیم درحالی‌که سیستم تهویه مطبوع هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. این پیکاپ چینی تنها ۴,۱۵۰ میلی‌متر طول، ۱,۶۸۰ میلی‌متر عرض و ۱,۵۴۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی بسیار از تاندرا با ۵,۹۳۳ میلی‌متر طول، ۲,۰۳۷ میلی‌متر عرض و ۱,۹۸۱ میلی‌متر ارتفاع کوچک‌تر است.

پیکاپ تاندر چینی کپی جالب از تویوتا تاندرا

 

در سینهٔ تاندر بجای پیشرانه‌های V6 و V8 قدرتمندی که در پیکاپ‌های بازار آمریکای شمالی می‌بینیم، یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر ساخت ایسوزو قرار گرفته است که نیروی آن از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و می‌تواند خودرو را به حداکثر سرعت تنها ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. بااین‌حال، قیمت تاندر هم فقط ۵ هزار دلار اعلام شده که حدود یک‌هشتم قیمت پایهٔ ۳۸ هزار دلاری تویوتا تاندرا در بازار آمریکای شمالی است. SVH اعلام کرده که قصد دارد تاندر را در خارج از چین هم عرضه کند.

منبع: پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar