اوتلندر ۲۰۲۳ سالگرد ۴۰ ساله شدن میتسوبیشی در آمریکا

بروزرسانی در: سه شنبه 4 بهمن 01 ساعت 09:08
اوتلندر ۲۰۲۳ سالگرد ۴۰ ساله شدن میتسوبیشی در آمریکا

اوتلندر ۲۰۲۳ به مناسبت ۴۰ ساله شدن حضور کمپانی میتسوبیشی در آمریکا، با ویژگی های خاص تر و همچنین امکانات رفاهی بیش تر به دنیا معرفی شد. به این ترتیب، در سال جدید میلادی یکی از پرآپشن ترین و زیباترین اوتلندرهای تاریخ میتسوبیشی به بازار آمریکا عرضه می شود.

یکی از رسم هایی که بیش تر خودروسازان بزرگ دنیا به آن پایبندند، عرضه یک ساله نسخه ای خاص از خودروی پرچم دار خود پس از یک مدت زمانی مشخص است. این گونه که برای مثال، اگر خودرویی در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار معرفی شد، شرکت سازنده در چهلمین، پنجاهمین و یا هر دهه دیگر از تولید آن که به انتخاب خودش است، به مدت یک سال نسخه ای خاص از آن خودرو را به فروش می رساند.

برای مثال، یکی از معروف ترین خودروهایی که در ایران هم موجود است، لندکروز سری ۲۰۰ است که در شصتمین سالگرد تولیدش، تویوتا نسخه ۶۰ ساله آن را به دنیا معرفی کرد و سپس فروخت. در ایران هم می بینیم که لندکروزهای ۶۰ ساله یک لوگو بر روی ستون C خود در قسمت راننده دارند که بر روی آن ۶۰th Anniversary نوشته شده است و نشان دهنده تولید مناسبتی این خودرو در آن سال است. 

اما این بار کمپانی میتسوبیشی به مناسبت حضور ۴۰ ساله اوتلندر در آمریکا، یک نسخه خاص از این خودرو را معرفی کرده و قرار است آن را به فروش برساند.

این خودروساز از سال ۱۹۸۱ توانست محصولات تولیدی خود را با برند میتسوبیشی در آمریکا به فروش برساند. پیش از آن خودروهای میتسوبیشی اجازه داشتند با برندهای زیرمجموعه کرایسلر (Chrysler) از جمله دوج (Dodge) و پلیموث (Plymouth) در آمریکا به فروش برسند و کم تر کسی پیدا می شد که با خود کمپانی میتسوبیشی آشنایی داشته باشد. اما از سال ۱۹۸۱ این برند بالاخره توانست خودروهای خود را با لوگوی میتسوبیشی به آمریکایی ها بفروشد و دو سال بعد اوتلندر را به آن ها معرفی کند.

 

 

مشخصات ظاهری اوتلندر ۲۰۲۳

در بخش ظاهری این خودرو تغییراتی به وجود نیامده است و از این نظر می توان آن را با مدل ۲۰۲۲ یکی دانست. اما با این وجود باز هم با یک ظاهر بسیار جذاب و خاص روبه‌رو هستیم که می تواند شما را شیفته خود کند.

در قسمت جلوی خودرو با چراغ های جدا از هم روبه‌رو هستیم که این روزها بسیاری از خودروهای جدید با این الگو طراحی می شوند، اما برای اوتلندر ۲۰۲۳ داستان کمی متفاوت تر است، زیرا فرم چراغ ها، شیب چراغ های خطی بر روی بدنه و همچنین جلوپنجره خودرو بیش از اندازه با هم هماهنگ اند و این نظم می تواند یکدستی خاصی را به چهره خودرو هدیه دهد.

در قسمت عقب اوتلندر ۲۰۲۳ نیز با یک طرح نسبتاً ساده و ساتوری، اما زیبا و شکیل روبه‌رو هستیم که شاید بیننده را حیرت زده نکند، اما می تواند پرستیژ خودرو را بالا ببرد.

 

تریم درون کابین اوتلندر ۲۰۲۳

با ورود به درون کابین این خودرو با یک تودوزی چرم بسیار مرغوب مشکی رنگ روبه‌رو هستیم که در زیر آن ابرها طبق ارگونومی و فرم بدن انسان کنار هم قرار گرفتند و از این رو، صندلی های خودرو می توانند به خوبی بدن فرد را در بر بگیرند.

در بخش کنسول میانی و همچنین داشبورد خودرو از دورنگ مشکی و نقره ای استفاده شده است که وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند می توانند حس لوکس بودن را به راننده و سرنشینان القا کنند، اما جدا از این بخش ها، زیرآرنجی میانی و همچنین تکیه گاه درها با چرم قهوه ای رنگ پوشیده شده است که شاید با رنگ نخ دوخت و دوز صندلی ها هماهنگ باشد، اما به طور کلی، نمی توان آن را مناسب برای تریم داخلی این خودرو در نظر گرفت و به گونه ای یک نکته منفی برای درون کابین اوتلندر ۲۰۲۳ محسوب می شود.

جدا از نکات گفته شده، در چند قسمت از درون کابین، برچسب یا بجی (Badge) قرار دارد که نشان می دهد این خودرو پس از ۴۰ ساله شدنش در آمریکا تولید شده است.

امکانات رفاهی و فنی اوتلندر ۲۰۲۳

سیستم صوتی بوز (Bose)، سقف پانوراما، هدآپ (HUD) ۱۰.۸ اینچی و …، به همراه سیستم جدید و هوشمند چهار چرخ محرک میتسوبیشی از جمله امکانات این خودروی زیباست. در کل می توان گفت این خودرو چندان پرآپشن محسوب نمی شود، اما همه آپشن های به‌کارگرفته شده کاربردی اند.

مشخصات فنی اوتلندر ۲۰۲۳

مشتریان این خودرو می توانند بین دو سیستم پیشرانه تمام بنزینی و پلاگین هیبرید یکی را انتخاب کنند. در نسخه تمام بنزینی این خودرو به یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز می شود که می تواند ۱۸۱ اسب بخار توان تولید کند، در نسخه پلاگین هیبرید هم یک موتور ۲.۴ لیتری به همراه دو موتور الکتریکی دیگر می توانند در کل ۲۴۸ اسب بخار توان تولید کنند و آن را به چهار چرخ خودرو تحویل دهند. لازم به ذکر است که اوتلندر ۲۰۲۳ پلاگین هیبرید در حالت تمام برقی می تواند تا ۶۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

 
 

قیمت اوتلندر ۲۰۲۳

قیمت این خودرو از ۴۱ هزار دلار (نسخه تمام بنزینی) شروع می شود و تا ۵۱ هزار دلار (نسخه پلاگین هیبرید) ادامه می یابد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar