معرفی جیپ رانگلر ۲۰۲۴

بروزرسانی در: جمعه 18 فروردین 02 ساعت 10:18
معرفی جیپ رانگلر 2024

در نمایشگاه نیویورک فیس‌ لیفت جیپ رانگلر برای مدل ۲۰۲۴ با جلوپنجرهٔ جدید مشکی، نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و دو تیپ جدید رونمایی شده است.

 

نسل کنونی جیپ رانگلر در حال حاضر پنج‌ساله است. این خودرو اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی شد و با توجه به اینکه فورد برانکو هم‌اکنون به رقیب مهمی برای رانگلر تبدیل شده است، بروز نگه داشتن این آفرودر افسانه‌ای برای جیپ از همیشه مهم‌تر خواهد بود. به همین دلیل، در نمایشگاه نیویورک فیس‌لیفت رانگلر مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در داخل و بیرون معرفی شده است.

 

بیرون، جلوپنجرهٔ جدید

مهم‌ترین تغییر ظاهری رانگلر مدل ۲۰۲۴ در جلوپنجرهٔ آن رخ داده است و در زمانی که جلوپنجره‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند جیپ جلوپنجرهٔ نمادین هفت شیاری خود را کوچک‌تر کرده است. همچنین این جلوپنجره حالا در همهٔ نسخه‌ها به‌جز صحرا مشکی‌رنگ شده و اندازهٔ کوچک‌تر آن فضایی برای نصب وینچ ۳.۶ تنی کارخانه‌ای را فراهم کرده که حالا برای مدل‌های روبیکان قابل سفارش است. علاوه بر جلوپنجره اما جیپ رینگ‌های جدیدی را هم برای رانگلر ارائه کرده است که از ۱۷ تا ۲۰ اینچی را شامل می‌شود و می‌تواند با لاستیک‌های تا ۳۵ اینچی پوشیده شوند.

داخل، نمایشگر بزرگ‌تر

در داخل رانگلر مدل ۲۰۲۴ هم تغییرات قابل‌توجهی رخ داده که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ نمایشگر لمسی بزرگ‌تر ۱۲.۳ اینچی به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها است؛ اما نصب این نمایشگر جدید مستلزم تغییر دریچه‌های تهویهٔ مرکزی دایره‌ای بوده که حالا با نمونه‌های مستطیلی در زیر نمایشگر جایگزین شده‌اند. البته در طرفین همچنان‌ همان دریچه‌های گرد قبلی دیده می‌شوند و دیگر قسمت‌های داخل خودرو تغییری نداشته است.

جیپ اما جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 را هم برای رانگلر ارائه کرده است که خدمات جدیدی را در اختیار راننده می‌گذارد. یکی از این موارد، اولین راهنمای تریل آفرود کارخانه‌ای است که مسیرهای آفرودی معروف زیادی مثل موآب را به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اضافه می‌کند. این راهنما نقاط مهم و قسمت‌های دشوار مسیر را نشان می‌دهد.

 

تیپ‌های جدید، پیشرانه‌های بدون تغییر

برای مدل ۲۰۲۴ دو تیپ جدید به تیپ‌های قبلی رانگلر اضافه شده است. یکی از این تیپ‌ها Sport S 4xe است که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌کند. تیپ بعدی هم روبیکان X با صندلی‌های جلوی برقی ۱۲ جهته، سیستم صوتی آلپین با ۹ بلندگو، صندلی‌های چرمی ناپا، سپرهای فولادی، گیربکس کمکی تمام‌وقت، لاستیک‌های ۳۵ اینچی و… است که تکنولوژی و تجهیزات بیشتری را به خانوادهٔ رانگلر اضافه می‌کند.

همچنین مدل‌های روبیکان حالا به اکسل صلب عقب جدید دانا ۴۴ مجهز شده‌اند و ضریب کرال جدید ۱۰۰ به یک هم قابل سفارش است. همچنین تمام مدل‌های هیبریدی هم از پکیج باطری پاور باکس با چهار خروجی برق ۱۲۰ ولتی برای تغذیهٔ وسایل مختلف بهره می‌برند. رانگلر مدل ۲۰۲۴ به بیش از ۸۵ سیستم ایمنی فعال و غیرفعال مثل کمربندهای ایمنی پیش‌کشندهٔ عقب مجهز شده و ساختار آن‌هم برای بهبود عملکرد در برخوردهای جانبی تقویت شده است.

پیشرانه‌ها اما نسبت به قبل تغییری نداشته‌اند و رانگلر همچنان با موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو، ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی، ۲ لیتری توربوشارژ پلاگین‌هیبریدی و ۶.۴ لیتری V8 همی در نسخهٔ روبیکان ۳۹۲ قابل خریداری خواهد بود. انتقال نیروی تمام موتورها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد اما برای مدل‌های چهار سیلندر و V6 گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar