معرفی جیپ ریکان

دوشنبه 27 شهریور 02 ساعت 10:01
معرفی جیپ ریکان

جیپ با تولید آفرودری برقی و توانا به نام ریکان به جنگ لندروور دیفندر خواهد رفت. این خودرو که حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد بخشی از برنامه‌های جیپ برای ترسیم مسیر جدیدی در آینده است.

ریکان (Recon) در سال ۲۰۲۵ و با شعاع حرکتی حدود ۶۰۰ کیلومتر عرضه خواهد شد و آن را می‌توان برادر برقی و غیررسمی رانگلر دانست. این خودرو از پلتفرم مشترک با جیپ واگونیر S سود می‌برد و آمریکایی‌ها با تولید آن هفت محصول را در اروپا ارائه خواهند کرد. یکی دیگر از محصولات جیپ برای قاره همیشه‌سبز را می‌توان یک خودروی برقی دیگر دانست که طبق گفته مدیرعامل جیپ، نیم‌نگاهی به آینده شرکت خواهد داشت. تصاویر تیزری منتشر شده از خودروی موردبحث نشان می‌دهد جیپ به دنبال تولید خودرویی با قیمت پایین‌تر است.

بر اساس اخبار پیشین، جیپ که از حمایت‌های استلانتیس برخوردار است در سال ۲۰۳۰ فقط محصولات برقی را در اروپا عرضه خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد یکی از شاخص‌ترین محصولات جیپ در سال‌های پیش رو ریکان خواهد بود که از پلتفرم STLA مشترک با واگونیر S سود می‌برد. اگرچه هنوز جزئیات کامل این آفرودر برقی در دست نیست اما صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای هر دو خودرو تائید شده است. جیپ ریکان ابتدا در آمریکا تولید و عرضه خواهد شد و با آپشن هایی همچون درب‌های جداشدنی و طراحی روباز مشابه رانگلر در دسترس خواهد بود. رئیس جیپ اروپا تائید کرده است که ریکان به همراه رانگلر تولید و فروخته می‌شود اما هر دو خودرو ابعاد و جایگاه متفاوتی در سبد محصولات این شرکت خواهند داشت. او می‌گوید:

ریکان در اروپا یک خودروی منحصربه‌فرد، بسیار جعبه‌ای و بسیار توانا خواهد بود. این آفرودر برقی در بخش پایین‌تر بازار نسبت به رانگلر قرار خواهد گرفت.

رانگلر به‌صورت پلاگین هیبریدی نیز تولید می‌شود اما مدیر جیپ می‌گوید تولید نسخه فرمان راست رانگلر ۴xe امکان‌پذیر نیست بنابراین رانگلر تنها آفرودر جیپ خواهد بود که تا سال ۲۰۲۵ با قوای محرکه هیبریدی و برقی عرضه نمی‌شود. رئیس جیپ اروپا خاطرنشان می‌سازد علیرغم تاریخچه و سابقه غنی محصولات این برند، ریکان به دنبال رقابت با لندروور در بریتانیا و اروپا نیست بلکه می‌خواهد با شرکت‌هایی همچون فولکس‌واگن و مینی رقابت کند و بخشی از بازار آن‌ها را تصاحب نماید. اگرچه جیپ در ماه‌های اخیر عملکرد خوبی در اروپا و بریتانیا نداشته است اما مدیر شرکت معتقد است جیپ در وضعیت خوبی قرار دارد:

این برند در بریتانیا بسیار خوب شناخته شده و مشتریان آماده پذیرش محصولات جدید ما از جمله اونجر هستند. ما دوباره کار را با اونجر و گرند چروکی شروع کرده‌ایم و با محصولات مناسب در حال بازگشت به بریتانیا هستیم.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar