خودروی جوک با نیسان خداحافظی کرد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خودروی جوک با نیسان خداحافظی کرد!

نیسان در سال ۲۰۱۷ موفق شد ۱۰ هزار و ۱۵۷ دستگاه جوک در بازار آمریکا به فروش برساند که نسبت به سال ۲۰۱۸، افت ۴۸ درصدی داشته است.

ولی در طرف دیگر نیسان جوک در اروپا با ۹۵ هزار دستگاه یکی از پر فروش ترین‌های این کمپانی ژاپنی بوده است. همچنین چند وقت پیش نیسان اعلام کرد که تولید جوک در کارخانه شهر ساندرلند انگلستان از مرز یک میلیون هم گذر کرد.

ولی نکته اینجا است که متقاضیان آمریکایی خواهان خودروهای بزرگ با فضای زیاد بار و اتاق هستند و این دقیقا همان نکته ای است که جوک فاقد آن‌ها است. فضای سرنشینان عقب و همچنین فضای بار بسیار کم است اما این در حالی است که نیسان تاکید کرد که این یک خودرو خانوادگی نیست و برای مردان جوان طراحی شده است.

همچنین نیسان تاکید کرده است که این خودرو یک شاسی بلند استاندارد است. طرفداران این خودرو مدل‌هایی مانند "Pathfinder" و "پاترول" را دوست ندارند. بلکه طرفدار خودروهای کوچک نظیر "۳۷۰Z" هستند.

چهار سال شیرو ناکامورا در رابطه با طراحی خاص جوک عقیده داشت که این خودرو برای همه نیست و طرفداران خاص خودش را دارد و حتی نسل بعدی آن خاص تر هم خواهد شد.

ولی در آخر به علت عدم استقبال این خودرو در بازار آمریکای شمالی، نیسان و آیالات متحده تصمیم به قطع واردات و تولید نیسان جوک در بازار این کشور گرفتند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar