دردسرهای ساخت وانت سایبرتراک تسلا

دوشنبه 1 آبان 02 ساعت 15:12
دردسرهای ساخت وانت سایبرتراک تسلا

ایلان ماسک، مدیر تسلا گفته تولید وانت سایبرتراک آنقدر پیچیده است که کارخانه با این ماشین گور خود را کنده است.

تسلا سایبرتراک را چهار سال پیش رونمایی کرد. قرار بود ماشین در سال ۲۰۲۱ با قیمت پایه چهل هزار دلار به بازار عرضه شود. اما ظاهر نامتعارف ماشین باعث شد تا تولیدش بارها به تاخیر بیفتد. قرار است اولین سری ماشین در تعدادی بسیار محدود یک ماه دیگر به مشتریان تحویل داده شود، اما انتظار می‌رود قیمت نهایی بسیار گران‌تر و حدود هشتاد هزار دلار باشد.

در طول ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی از دردسرهای تسلا برای ساخت سایبرتراک منتشر شده است. عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از سایبرتراک منتشر شده که اشکالاتی را در بدنه استیل براق ماشین نشان می‌دهد. فاصله بین پنل‌های ماشین هم در عکس‌هایی که منتشر شده زیاد است که اشکالات در خط تولید سایبرتراک را نشان می‌دهد.

آقای ماسک هفته گذشته در نشستی با سرمایه‌گذاران کارخانه گفت این دردسرها در ساخت هر محصول جدید عادی است، اما سایبرتراک بسیار متفاوت و پیشرفته‌تر از ماشین‌های امروزی است و تسلا با تصمیم بلندپروازانه برای ساخت آن «گور خود را کنده است.». او گفت کارخانه‌ برای کسب درآمد از سایبرتراک باید زمان زیادی صبر کند.

سایبرتراک ماشین بسیار مهمی برای تسلا است. از هر پنج ماشینی که در آمریکا و کانادا فروخته می‌شود یکی وانت است. خودروسازان زیادی به سرعت در حال ساخت وانت‌های الکتریکی هستند تا سهم خود را از این بازار پرسود افزایش دهند.

تسلا علاوه بر سایبرتراک، تولید یک ماشین ارزان را هم در برنامه دارد. آقای ماسک در دیدارش با سرمایه‌گذاران درباره زمان عرضه این ماشین سکوت کرد، اما گفت این ماشین پیچیدگی‌های سایبرتراک را ندارد. انتظار می‌رود ماشین ارزان تسلا که گفته می‌شود نامش تسلا ۲ است با قیمت پایه ۲۵ هزار دلار در سال ۲۰۲۶ به بازار بیاید.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar