راه اندازی سرویس سیار تست ویروس کرونا شرکت فورد

پنج شنبه 28 فروردین 99 ساعت 15:07
راه اندازی سرویس سیار تست ویروس کرونا شرکت فورد

شرکت خودروسازی آمریکایی فورد در جدیدترین اقدام خود برای مبارزه با کرونا، با همکاری دانشگاه دیترویت، گروه پزشکان این دانشگاه و یک گروه خیریه عربی آمریکایی از سرویس سیار تست ویروس کرونای خود راه اندازی کرده که قرار است به کادر درمانی و فعالان حوزه سلامت در ایالت میشیگان کمک کند.

از روز دوشنبه، فورد چندین دستگاه شاسی بلند لینکلن نویگیتور را به همراه راننده‌هایی از سرویس راننده شخصی لینکلن در اختیار این سرویس قرار داده است. جالب این که تمامی خودروهای این سرویس سیار به انکوباتورهای فورد ایکس مجهز هستند. از دیگر تجهیزات این خودروها می‌توان به چادر، دستگاه‌های ضدعفونی کننده، برق و وای فای اشاره کرد. دانشگاه وین استیت، گروه پزشکان دانشگاه وین استیت و شرکت ACCESS نیز تجهیزات و کادر پزشکی در اختیار این سرویس سایر فورد قرار داده‌اند.

این سرویس جدید فورد در واقع ادامه طرح مراکز تست محله‌ای فورد در دو شهر دیترویت و دیربورن است که می‌تواند خدمات تست ویروس کرونا را به مناطقی که دسترسی به چنین مواردی ندارند ارائه کند. لینکلن نویگیتورهای این ناوگان تست ویروس کرونا می‌توانند روزانه تا ۱۰۰ نفر را به صورت رایگان آزمایش کنند. پاسخ آزمایشات نیز بین ۲۴ تا ۳۶ ساعت آماده می‌شوند.

فعالیت این ناوگان ابتدا در جنوب شرقی ایالت میشیگان آغاز و بعداً به دیگر بخش‌های این ایالت شامل بتل کریک، لنسینگ و گرند رپیدز ادامه پیدا خواهد کرد. ایالت میشیگان یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده و تاکنون، ۲۷ هزار و ۱ نفر مبتلا به ویروس کرونا در این ایالت شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۷۶۸ نفر تا روز سه شنبه جان خود را از دست داده‌اند. مقامات این ایالت از روز ۲۳ مارس قرنطینه اجباری را اجرایی کرده‌اند.

فورد در حالی که همچنان خطوط تولیدش را از روی اجبار برای تولید خودرو تعطیل کرده، ولی از زمان آغاز بحران یکی از شرکت‌های فعال در زمینه مبارزه با کرونا محسوب می‌شود. در همین زمینه، فورد روز سه شنبه از یک ماسک جدید با قابلیت تصفیه هوا با همکاری شرکت ۳M رونمایی کرد و قصد دارد تولید ونتیلاتور را از هفته آتی در میشیگان شروع کند.

اوایل هفته جاری، فورد اعلام کرده بود با همکاری یک کارخانه تولید ایربگ قصد دارد خط تولید گان برای کادر درمان را راه اندازی نماید. کارکنان فورد همچنین در کارخانه گیربکس فن دایک در حال ساخت ماسک هستند و در یکی از خطوط تولید دیگر این شرکت، فورد محافظ صورت نیز تولید می‌کند. نهایتاً فورد با همکاری یک شرکت تجهیزات پزشکی قصد تولید کیت‌های تشخیص کرونا را نیز دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar