انتشار جزئیاتی بیشتر از مشخصات فنی شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ + تصاویر

بروزرسانی در: سه شنبه 15 مرداد 98 ساعت 21:37
انتشار جزئیاتی بیشتر از مشخصات فنی شلبی GT500 مدل 2020 + تصاویر

اکنون چند ماه است که فورد به آرامی جزئیات بیشتری در مورد شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ منتشر می‌کند. مثلاً همه ما می دانیم که این خودرو قرار است سریع‌ترین و قوی‌ترین موستانگ تاریخ باشد. در واقع، این خودرو بعد از ورود به بازار لقب قوی‌ترین خودروی تاریخ فورد را به خود اختصاص خواهد داد. جالب است بدانید شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ تقریباً ۱۱۳ اسب بخار از فورد GT قدرت بیشتری دارد. این هفته، فورد اطلاعات بیشتری در مورد موتور ۵.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژردار و گیربکس هفت دنده دو کلاچه اتومات آن منتشر کرده است. هنوز برخی اعداد و ارقام گرچه مشخص نشده‌اند، ولی با انتشار هر اطلاعات جزئی‌تر ما بیشتر و بیشتر هیجان زده می‌شویم.

همان طور که از حجم موتور شلبی GT500 می‌توان فهمید، این پیشرانه اشتراکات بسیار زیادی با موتور ۵.۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی تنفس طبیعی شلبی GT350 دارد. شلبی GT350 خروجی‌هایی برابر با ۵۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۸۱ نیوتن متر گشتاور است. به لطف سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری که فشار بوستی برابر با ۱۲ psi ایجاد می‌کند، شلبی GT500 قادر است ۷۶۰ اسب بخار قدرت در ۷۳۰۰ دور در دقیقه و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور از ۳ هزار دور در دقیقه تا ردلاین ایجاد کند. این میزان قدرت از شورولت کامارو ZL1، شورولت کوروت ZR1، دوج چلنجر هل کت، پورشه ۹۱۱ GT2 RS و تقریباً هر خودروی دیگر حال حاضر بیشتر است.

انتشار جزئیاتی بیشتر از مشخصات فنی شلبی GT500 مدل 2020 + تصاویر

این موتور در کارخانه موتور رومئو به صورت دست ساز، در کنار پیشرانه شلبی GT350 ساخته می‌شود. در مقایسه با موتور GT350، موتور هشت سیلندر شلبی GT500 به سوپاپ‌های بزرگ‌تر، سرسیلندر تراش داده شده با CNC و مهم‌تر از همه، میل لنگ Cross Plane در مقایسه با میل لنگ کف تخت GT350 مجهز شده است. فورد استفاده از توربوشارژر روی این موتور را امکان سنجی کرده بود، ولی به دلیل عملکرد بهتر سوپرشارژر در بهبود زمان پاسخ گویی دریچه گاز برای پیشرانه مذکور سوپرشارژر انتخاب شد. مهندسان فورد می گویند این موتور بالای ۸۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که برخی از آن هدر می‌روند. طراحی ساختمان این موتور در صورت استفاده از توربوشارژر نیز ظاهراً مشکل بزرگی بوده است. اضافه کردن یک جفت توربو به مقدار زیادی میزان لوله کشی مورد نیاز که باید روی موتور انجام شود را افزایش می‌دهد.

انتشار جزئیاتی بیشتر از مشخصات فنی شلبی GT500 مدل 2020 + تصاویر

سیستم خنک کننده موتور نیز مشکلی بزرگ محسوب می‌شد. یک اینترکولر هوا به آب روی سوپرشارژر نصب شده است. روی هم رفته موتور شش رادیاتور دارد که از آن جمله می‌توان به رادیاتور روغن و گیربکس اشاره کرد. طراحی تهاجمی و خشن جلوی خودرو هم از نظر آیرودینامیکی به شلبی GT500 کمک می‌کند، هم در خنک سازی موتور نقش بزرگی دارد.

به کمک خروجی‌های موتور، یک گیربکس دو کلاچه با تعویض دنده سریع، دیسک ترمزهای ۱۶.۵ اینچی جلو و دو جفت تایر میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲، شلبی GT500 شتاب ۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱۰.۶ ثانیه پر می‌کند. فورد هنوز شتاب صفر تا صد خودرو را اعلام نکرده، ولی انتظار عددی زیر ۴ ثانیه را داریم.

انتشار جزئیاتی بیشتر از مشخصات فنی شلبی GT500 مدل 2020 + تصاویر

گیربکس این خودرو را شرکت Tremec ساخته و نخستین باری است که شاهد عرضه یک گیربکس دو کلاچه اتومات روی یک موستانگ یا شلبی هستیم. همه موستانگ های فعلی یا با یک گیربکس شش دنده دستی یا ده دنده اتومات وارد بازار شده‌اند. تعویض دنده با گیربکس دو کلاچه اتومات شلبی GT500 فقط در ۱۳۰ میلی ثانیه انجام می‌شود، البته این عدد به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. یک میل گاردان فیبر کربنی گیربکس هفت دنده دو کلاچه خودرو را به دیفرانسیل لغزش محدود تورسن متصل می‌کند.

انتشار جزئیاتی بیشتر از مشخصات فنی شلبی GT500 مدل 2020 + تصاویر

باقی جزئیات فنی این خودرو را حداقل تا چند ماه آینده نخواهیم فهمید، گرچه انتظار داریم تا زمانی که این خودرو برای تست در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد اطلاعات کامل آن منتشر شده باشد. برای خرید این خودرو می‌توانید با مراجعه به نمایندگی فورد و پرداخت پول پیش ۷۴ هزار دلاری، در لیست انتظار ثبت نام کنید.

autoblog

منبع: Z4Car

کمک ربات کارخانه فورد به کارمندان

ون لوکس فورد ترانزیت با قیمت نزدیک به ۱۰۰،۰۰۰ دلار

رونمایی از نسخه ویژه فورد اف ۱۵۰ با صفر تا صد ۳.۹ ثانیه‌ای + ویدیو

نبرد تن به تن فورد موستانگ GT PP2 مدل ۲۰۱۹ با شورولت کامارو SS 1LE + ویدیو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar