فورد رنجر ویژه رالی از آفریقا می‌آید

سه شنبه 6 اسفند 98 ساعت 19:04
فورد رنجر ویژه رالی از آفریقا می‌آید

در حالی که فورد رنجر رپتور قوی‌ترین نسخه این خودرو در خانواده رنجر محسوب می‌شود، یک شرکت در آفریقای جنوبی به نام Neil Woolridge Motorsports با اخذ مجوز از فورد یک مدل ویژه رالی این خودرو را طراحی کرده است. این خودرو ویژه مسابقات رالی کراس کانتری به سبک مسابقه داکار طراحی شده و از یک نسخه ویژه از موتور هشت سیلندر خورجینی ۵ لیتری کایوت در نسخه سال پیش استفاده شده بود. ولی امسال، ظاهراً آن‌ها تصمیم به استفاده از موتور اکوبوست گرفته‌اند.

فورد رنجرهای NWM جدید از یک نسخه خاص موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر خورجینی توربو دوقلو استفاده می‌کنند که در دو مدل فورد اف ۱۵۰ رپتور و فورد جی تی قبلاً آن‌ها را دیده بودیم. جزئیات این نسخه خاص موتور مذکور هنوز اعلام نشده، ولی موتور هشت سیلندر خورجینی قبلی NWM تقریباً ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. البته این مشخصات فنی ویژه نسخه‌ای است که در کلاس تی مسابقات کراس کانتری در آفریقای جنوبی و برزیل شرکت کرده بود. این کلاس به طور کلی در مقایسه با کلاس FIA که مدل جدید در آن شرکت خواهد کرد ضعیف‌تر است. فورد می‌گوید آن‌ها تأییدیه اتحادیه جهانی اتومبیل رانی را مبنی بر این که پیشرانه استفاده شده روی این خودرو نخستین موتور شش سیلندر خورجینی این کلاس محسوب می‌شود را اخذ کرده‌اند. دیگر تراک ها مانند تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا در حال حاضر از موتورهای هشت سیلندر خورجینی استفاده می‌کنند. موتور هایلوکس ۵ لیتری بوده و در نیسان ناوارا موتور هشت سیلندر در دو نسخه ۵ و ۵.۶ لیتری قابل سفارش است. موتور رنجر NWM مانند دیگر رقبا، زیر کاپوت نصب نشده است. موتور همه این تراک ها در وسط خودرو قرار دارد و فورد می‌گوید به منظور تقسیم وزن در رنجر NWM پیشرانه کمی عقب‌تر هم رفته است.

فورد رنجر ویژه رالی از آفریقا می‌آید

این تراک در مقایسه با مدل قبلی خود برخی تغییرات دیگر نیز دارد. شاسی و اتفاق خودرو پهن‌تر شده‌اند و به همین دلیل، خودرو اکنون برای راننده و کمک راننده فضای بیشتری داخل کابین ارائه می‌کند. اکسل عقب نیز تغییر کرده و در مدل فعلی شاهد یک اکسل مستقل مانند محور جلو هستیم. گیربکس و دیفرانسیل استفاده شده روی خودرو سبک‌تر هستند. خودرو در چرخ های جلو و عقب به کالیپرهای ترمز ۶ پیستون مجهز شده‌اند. ترمزهای جلو هوا خنک بوده و ترمزهای عقب آب خنک هستند.

NWM کمپین تبلیغاتی رنجرهای شش سیلندر کلاس FIA را امسال شروع خواهد کرد. تا زمان آماده شدن این خودرو، شرکت همچنان مدل‌های مجهز به موتور هشت سیلندر را می‌خواهد تولید کند. شرکت همچنان خدمات پشتیبانی به تیم‌هایی که مدل‌های کلاس تی رنجر را دارند ارائه خواهد داد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar