رونمایی از آپشن های ایمنی جدید لکسوس ES 300h در اروپا

پنج شنبه 24 بهمن 98 ساعت 19:36
رونمایی از آپشن های ایمنی جدید لکسوس ES 300h در اروپا

در برخی بازارهای منتخب اروپایی، شرکت لکسوس یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات ایمنی خود را روی خودروی ES 300h ارائه خواهد کرد. در همین راستا از ماه مارس ۲۰۲۰ مشتریان امکان سفارش آپشن دوربین و مانیتور دید کنار را خواهند داشت.

لکسوس نخستین بار این آپشن دوربین و مانیتور دید کنار را روی سدان لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ در بازار ژاپن عرضه کرده بود. با انتخاب این آپشن آینه‌های بغل معمولی جای خود را به دوربین‌های کوچکی می‌دهند که یک فید ویدیویی در اختیار دو صفحه نمایش ۵ اینچی در گوشه‌های خودرو می‌گذارند.

برای اطمینان حاصل کردن از این که تصویر دریافتی همیشه کیفیت بالایی دارد، دوربین‌ها به قابلیت‌های مختلفی برای مقابله با شرایط آب و هوایی مختلف مجهز شده‌اند. به عنوان مثال بخاری نصب شده درون دوربین جلوی یخ زدن آن را می‌گیرد و طراحی آیرودینامیکی آن به گونه‌ای است که بارش برف و باران نتواند روی کیفیت فیلم ارسالی تأثیر منفی بگذارد. دروبین ها به یک پد مه گیر مجهز شده‌اند که دکمه خاموش و روشن شدن آن‌ها روی داشبورد قرار گرفته است. این دوربین‌ها همچنین سنسورهای نور داشته و به همین دلیل، تابش نور شدید روی دوربین‌ها تأثیر منفی روی دید راننده نخواهد گذاشت.

رونمایی از آپشن های ایمنی جدیدی لکسوس ES 300h در اروپا

علاوه بر حفظ کیفیت، این آپشن همچنین به سیستم‌های کمکی ویژه راننده نیز مجهز است. مثلاً زمانی که راهنمای یک سمت فعال می‌شود، دوربین‌ها دید وسیعی از آن سوی خودرو به راننده نشان می‌دهند تا بدین ترتیب نقاط کور وی نیز از بین بروند. این قابلیت را به صورت دستی نیز می‌توان فعال کرد. لکسوس برخی دستورالعمل‌ها نیز برای استفاده از این سیستم مانیتور هنگامی که خودرو در پارکینگ یا ترافیک سنگین قرار دارد ارائه کرده است.

مانند آینه‌های معمولی، این دوربین‌ها را نیز می‌توان به کمک دکمه‌های نصب شده روی درها کنترل کرد. میزان روشنایی تصویر این سیستم قابل تنظیم بوده و امکان جمع شدن خودکار دوربین نیز وجود دارد.

رونمایی از آپشن های ایمنی جدیدی لکسوس ES 300h در اروپا

جالب است بدانید این آپشن هم اکنون روی خودروی لکسوس ES 300h تاکومی در بازار بریتانیا قابل سفارش می‌باشد. قیمت کلی این پکیج آپشن تقریباً ۲ هزار دلار می‌باشد و قیمت هر دوربین حدوداً ۲۵۰ دلار است.

لکسوس قصد دارد خودروی ES 300h با آپشن دوربین و مانیتور دید اطراف را در نمایشگاه خودروی ژنو که ماه مارس امسال برگزار می‌شود رونمایی کند. شرکت گفته این پکیج را بعد از نمایشگاه در بریتانیا، آلمان، اسپانیا و لهستان خواهد فروخت. دیگر بازارهای اروپایی قبل از پایان سال ۲۰۲۰ این آپشن را دریافت خواهند کرد. در آمریکا، موسسه ملی ایمنی بزرگ راه‌های آمریکا همچنان در حال تست و آزمایش جنبه‌های ایمنی این تکنولوژی بوده و به همین دلیل خبری از عرضه آن در این کشور هنوز نیست.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar