سال ۲۰۲۰ نقطه اوج خودروهای برقی

بروزرسانی در: یکشنبه 22 اردیبهشت 98 ساعت 05:32
سال 2020 نقطه اوج خودروهای برقی

یک موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد در اوایل دهه ۲۰۲۰ به نقطه اوجی خواهیم رسید که در آن خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای موتوری بنزینی ارزان‌تر می‌شوند.

شرکت مشاوره مکنزی پیش بینی می‌کند کاهش هزینه مالکیت خودروهایی که با باتری کار می‌کنند موجب تغییر سریع از خودروهای پر مصرف بنزینی به خودروهای الکتریکی در جاده‌های جهان شود.

گزارش این شرکت از دورنمای انرژی جهان در ۲۰۱۹ نشان می‌دهد هزینه باطری‌های خودروهای الکتریکی تا ۲۰۳۰، دو سوم کاهش می‌یابد. در اوایل دهه ۲۰۲۰ به نقطه اوجی خواهیم رسید که در آن خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای موتوری بنزینی ارزان‌تر می‌شوند.

زمانبندی برابری هزینه کلی مالکیت خودروهای الکتریکی در آمریکا و چین با اروپا قابل مقایسه است. چین کمی زودتر و آمریکا کمی دیرتر به اروپا می‌رسند، بستگی دارد به مالیات بر سوخت و سوبسیدهایی که به خودروهای الکتریکی می‌دهند.

به گزارش مکنزی، بعد از این نقطه اوج، ملاحظات اقتصادی به تنهایی برای تسریع رشد فروش خودروهای الکتریکی کافیست. رانندگی خودکار انگیزه بیشتری برای الکتریکی شدن خودروها ایجاد می‌کند. بهبود فناوری‌های مربوط به باطری یعنی حتی کامیون‌هایی که مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند، در نیمه دوم دهه آینده الکتریکی می‌شوند که از نظر اقتصادی به صرفه است.

دیدگاه مکنزی نسبت به الکتریکی کردن بخش حمل و نقل این گونه است:

_فروش خودروهای الکتریکی تا ۲۰۳۵ به صد میلیون دستگاه می‌رسد.

_فروش خودروهای مسافربری که با باطری کار می‌کنند تا ۲۰۵۰، ۶۰ برابر می‌شود.

_تا ۲۰۳۵، ۴۰ میلیون خودروی الکتریکی در چین و کشورهای پیشرفته در جاده‌ها خواهند بود.

_برای برطرف کردن نیاز خودروهای الکتریکی، لازم است تا ۲۰۳۵، سالانه ۲.۴ میلیون ایستگاه شارژ راه اندازی شود.

_تا ۲۰۵۰، ۲۷ در صد تقاضای برق جهان مربوط به حمل و نقل جاده‌ای خواهد بود. سهم بخش حمل و نقل از مصرف برق، حالا کمتر از یک درصد است.

_تقاضا برای برق در اوایل دهه ۲۰۳۰ افزایش می‌یابد.

دیدگاه خوشبینانه مکنزی در خصوص الکتریکی شدن حمل و نقل، بر خلاف مطالعات گذشته آمریکاست که پیش بینی می‌کنند فروش خودروهای الکتریکی در آینده کند خواهد شد.

تسنیم

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar