شاسی بلند تسلا Y به زودی رونمایی خواهد شد

دوشنبه 13 اسفند 97 ساعت 12:45
شاسی بلند تسلا Y به زودی رونمایی خواهد شد

به نظر می‌رسد که کمپانی آمریکایی تسلا موتورز قصد دارد در تاریخ ۱۴ مارس سال جاری میلادی از یک مدل جدید کراس آور از خودروهای الکتریکی خود رونمایی کند.

ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی و مؤسس کمپانی آمریکایی تسلاموتورز روز پیش، یکشنبه، در جریان رویدادی در استودیوی طراحی خودروهای برقی در لس آنجلس اعلام کرد که یک دستگاه خودروی برقی جدید تسلا که به مدل Y معروف است، در تاریخ ۱۴ مارس سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی و پرده برداری خواهد شد.

به گفته وی، این مدل جدید که به صورت رأس آور (SUV) طراحی شده است، هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ سایز و اندازه ۱۰ درصد از مدل‌های پیشین تسلا مانند تسلا ۳ و تسلا اس بزرگ‌تر و بیشتر است.

وی البته در ادامه سخنانش یادآوری کرد که مدل تسلا وای (Model Y) از باتری همان مدل خودروهای پیشین برخوردار شده است و قرار است در یکی از بزرگترین و استراتژیک ترین کارخانه‌های تسلاموتورز که در شهر شانگهای چین واقع شده است، به مرحله تولید برسد.

بر اساس گزارشی که در رویترز آمده است، قرار است این کارخانه دو مدل از خودروهای تسلا ۳ و تسلا وای را با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار دستگاه در سال به تولید انبوه برساند و آنها را وارد بازارهای داخلی و جهانی کند.

تسلاموتورز که یکی از بزرگترین و اولین کمپانی‌های جاه طلب و بلندپرواز در جهان است، در سال‌های گذشته به تولید، طراحی و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی پرداخته است و توانسته است سهم قابل توجهی از بازارهای بین‌المللی را به خود اختصاص دهد.

گفته می‌شود این خودرو از آنجایی که به همان باتری با ظرفیت قبلی مدل‌های پیشین مجهز شده است و از سوی دیگر سایز و اندازه نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به تسلا ۳ دارد، گستره حرکتی و طی مسافت کمتری داشته باشد.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی رو در رو پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های زیادی مانند انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (تقریباً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar