شکایت فراری از منصوری، تیونر معروف ایرانی

بروزرسانی در: سه شنبه 11 آبان 00 ساعت 13:44
شکایت فراری از منصوری، تیونر معروف ایرانی

شرکت منصوری، سازنده خودروهای سفارشی و تقویت شده در آلمان با شکایت فراری در دادگاه محکوم شد. خودروساز ایتالیایی، منصوری را متهم کرده بود که قطعاتی به مدل ۲۵۰ هزار دلاری ۴۸۸ GTB اضافه کرده که آن را به یک مدل دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری فراری شبیه کرده است.

این شرکت ابتدا از منصوری در دادگاهی در آلمان شکایت کرده بود. فراری این شرکت تیونینگ را به دادگاه کشانده و ادعا کرده برای ساخت کیت بدنهٔ منصوری ۴XX سیراکوزا که تیونینگی روی ۴۸۸ GTB محسوب می‌شود، از طراحی فراری FXX K کپی کرده است. فراری بیان کرده سپر جلو و بخش مثلثی که به کاپوت مدل ۴۸۸ منصوری اضافه شده باعث شده تا این ماشین به مدل FXX K کارخانه شبیه شود و به همین دلیل منصوری از طرح‌هایی استفاده کرده که برای آنها اجازه نگرفته است.

منصوری 4XX سیراکوزا

منصوری ۴XX سیراکوزا

دادگاه آلمان به منظور تصمیم‌گیری از دادگاه عدالت اتحادیه اروپا مشورت خواست و این دادگاه اعلام کرده که حق با فراری بوده و حقوق معنوی این طرح‌ها متعلق به این کارخانه است.

فراری FXX K

فراری FXX K

شرکت تیونینگ منصوری را یک مهاجر ایرانی‌تبار به نام کوروش منصوری در سال ۱۹۸۹ میلادی تاسیس نمود. این شرکت محصولات خودروسازان لوکس را با تقویت موتور و تغییر در طراحی برای مشتریان ویژه سفارشی‌ سازی می‌کند.

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar