معرفی فراری انزو F-07

شنبه 16 دی 02 ساعت 09:04
معرفی فراری انزو F-07

شینکاتسو ایده “Shinkatsu Ide” یک مهندس ژاپنی است که کار خود را با بازسازی و تقویت موتورسیکلت آغاز کرد. وی پس از مدتی به کار تقویت خودروهای تویوتا مشغول شد و سپس راهی آلمان شد و به‌عنوان مهندس در تیم “Schnitzer Motorsport” شروع به کار کرد.

شینکاتسو در این تیم نحوه تقویت خودروهای BMW برای مسابقات را یاد گرفت. پس از مدتی وی به ژاپن بازگشت و یک گاراژ در محله‌ای مسکونی در حاشیه شهر یوکوهاما با نام “Iding Power” تأسیس کرد و شروع به تقویت انواع مدل‌های BMW با موتورهای تنفس طبیعی کرد. مهارت او به حدی بود که از سوی مک‌لارن به‌عنوان تنها مرکز خدمات مک لارن در ژاپن انتخاب شد و شروع به خدمات‌رسانی به F1 افسانه‌ای کرد. شینکاتسو پا را فراتر از این گذاشت و به سراغ فراری رفت و انواع مدل‌های فراری از قبیل F40، ۳۲۸، Testarossa، F355، F348، F385، F360 و F430 را به‌صورت تنفس طبیعی و تنها با استروک کردن انجین، ساخت کیت های آیرودینامیک بدنه و تنظیم سیستم فنربندی و تعلیق تقویت می‌کرد.

اما قطعاً شاخص‌ترین خودروی تیونینگ شده توسط او فراری انزو افسانه‌ای است.

شینکاتسو کار تقویت انزو را با استروک کردن انجین V12 از ۵۹۹۸ سی‌سی به ۶۲۹۸ آغاز کرده است. انجین انزو اکنون از یک میل‌لنگ مخصوص سود می‌برد که شینکاتسو پس از سال‌ها تجربه و تقویت خودروهای فراری آن را طراحی کرده است. همچنین قطعات متحرک موتور از جمله پیستون‌ها و شاتون‌ها از متریال سبک‌تر ساخته شده‌اند، و نسب تراکم نیز افزایش یافته به ۱۱.۵:۱ رسیده است. سیستم روغن‌کاری موتور نیز مورد بازنگری قرار گرفته است. اکنون قدرت موتور انزو به ۷۰۸ اسب بخار در ۸۰۰۰ دور بر دقیقه رسیده و گشتاور نیز به ۶۶۶ نیوتن بر متر رسیده است. همچنین با بازنگری‌هایی که انجام شده خودرو با واکنش‌های بسیار سریع‌تری در بخش شتاب اولیه و ثانویه همراه است و گویی خودرو ذهن شما را می‌خواند. شینکاتسو هشت سال زمان برای تقویت انجین انزو صرف کرده است.

وی دراین‌رابطه می‌گوید:

مالک خودرو قدرت دیوانه‌وار و خودرویی غیرقابل‌کنترل نمی‌خواست، او در واقع از ما درخواست کرد که با وجود تقویت، خودرو همچنان مناسب برای شهر و رانندگی روزمره باشد، و من نیز به خواسته او احترام گذاشتم و تمام تلاشم را در این راستا به کار گرفتم.

شینکاتسو برای این خودرو سیستم اگزوز منحصربه‌فردی طراحی کرده که از نمونه اصلی سبک‌تر بوده و همچنین صدای زیبا و گوش‌نوازتری نسبت به انزو اصلی تولید می‌کند. محل قرارگیری اگزوز نیز تغییر کرده و اکنون سراگزوز دوتایی خودرو در وسط خروجی هوای موتور و بین چراغ‌های عقب قرار دارد.

رینگ‌های خودرو با نمونه‌های پنج پره اصلاح شده، منیزیمی فورج کاری شده ۲۰ اینچی (رینگ‌های اصلی انزو ۱۹ اینچی هستند) سبک‌تر جایگزین شده است. برای تقویت سیستم تعلیق، علاوه بر تنظیم مجدد کمک فنرهای اصلی خودرو، از فنرهای جدید دیگری نیز استفاده شده تا سواری نرم و انعطاف‌پذیرتر و مطابق با رینگ‌های سبک وزن به دست آید.

همچنین Iding Power برای بهبود آیرودینامیک آینه‌های خودرو را حذف کرده و به‌جای آن دوربین‌هایی در دو طرف خودرو نصب شده است. تصاویر این دوربین‌ها در مانیتورهای نصب شده در دو طرف پشت آمپر نمایش داده می‌شود. البته نصب دوربین علاوه بر بهبود آیرودینامیک باعث می‌شود که راننده نگاه خود را از مسیر منحرف نکند، این نکته در سرعت‌های بالا بسیار حائز اهمیت است.

در بخش بدنه، تغییرات گسترده‌ای صورت گرفته است. کاپوت خودرو باز طراحی شده و اکنون فرم آیرودینامیک تری دارد. دماغه و ورودی‌های جلو به طور کامل اصلاح شده و با الهام از خودروهای فرمول یک طراحی شده است. علاوه بر این، یک خروجی هوا به انتهای چراغ‌های جلو و بالای گلگیر اضافه شده است تا هوای وردی از دماغه جلو بدون بروز مقاومتی از این قسمت‌ها خرج شود. تغییرات انجام شده در بخش جلو باعث شده تا علاوه بر بهبود آیرودینامیک و زیبایی، مشکل ناپایداری انزو که در سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر اتفاق می‌افتد نیز کاملاً برطرف شده است. در نمای کناری رکاب‌هایی با طراحی جدید نصب شده است. بر روی درب پیشرانه خروجی‌های هوا برای بهبود خنک‌کاری پیشرانه اضافه شده است. علاوه بر این بخش خروجی هوای بین چراغ‌ها نیز کمی بزرگ‌تر شده و طراحی آن نیز کاملاً متمایز و منحصربه‌فرد است و از میان آن سراگزوز دوتایی قرار دارد.

سپر عقب نیز از نو طراحی شده و دارای شیارهای عرضی است که علاوه بر کارایی کمی یادآور مدل Testarossa است. بخش‌های اضافه شده از جنس فیبر کربن در کنار رنگ قرمز بدنه جلوه‌ای بی‌نظیر به خودرو داده است.

تکمیل این پروژه حدود ده سال به طول انجامیده و نتیجه آن خودرویی بی‌نظیر است. IDing power برای تقویت این خودرو بر خلاف رویه دیگر کمپانی‌های تیونینگ عمل کرده و به‌جای افزایش قدرت بیش از حد، تمرکز خود را بر روی بهبود بخش‌های نظیر آیرودینامیک و کیفیت سواری و عملکرد خودرو در جاده و پیست گذاشته است و ازاین‌حیث می‌توان گفت که یکی ارزشمندترین پروژه‌های تیونینگ را اجرا کرده است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar