ضرر مالی میتسوبیشی در سال ۲۰۱۹

شنبه 12 بهمن 98 ساعت 17:36
ضرر مالی میتسوبیشی در سال 2019

توکیو - شرکت میتسوبیشی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده که به دلیل کاهش فروش در چین، ژاپن و جنوب شرق آسیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی ضرر و زیان مالی داشته که طی سه سال اخیر بی سابقه بوده است.

در دوره سه ماه اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۹ این شرکت ۶.۶ میلیارد ین معادل ۶۰.۲ میلیون دلار زیان کرده که بسیار متفاوت از پیش بینی سود ۱۱.۶ میلیارد ینی تحلیل گران بازار می‌باشد. این عدد بزرگ‌ترین زیان مالی شرکت از سه ماه جولای تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ است که به دلیل اعلام رسوایی تقلب آلایندگی شرکت فروش آن‌ها با مشکل مواجه شده بود.

البته، میتسوبیشی پیش بینی می‌کند در سال مالی جاری که ماه مارس به پایان می‌رسد سود عملیاتی ۳۰ میلیارد ینی را برای خود ثبت کند. ضرر و زیان خالص شرکت در این سال مالی طبق پیش بینی‌ها ۱۴.۴ میلیارد ین خواهد بود.

همان طور که اشاره شد، کاهش فروش شرکت میتسوبیشی در چین و ژاپن و همچنین کشورهای جنوب شرقی آسیا بسیار شدید بوده و روی هم رفته، فروش میتسوبیشی با کاهش ۱۶ درصدی به ۳۲۰ هزار دستگاه رسیده است. این شرکت همچنین گفته برخی از دفاتر خود در چین را تا بیستم بهمن ماه به دلیل انتشار ویروس کرونا تعطیل خواهد کرد.

اتحاد میتسوبیشی، رنو و نیسان روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در حال حاضر آن‌ها هیچ گزینه دیگری جز بهبود همکاری‌های مشترک برای رقابت در بازار جهانی همیشه در حال تغییر ندارند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar