ضرر و زیان ۲ میلیارد دلاری فورد در سه ماهه نخست ۲۰۲۰

شنبه 30 فروردین 99 ساعت 19:19
ضرر و زیان 2 میلیارد دلاری فورد در سه ماهه نخست 2020

شرکت فورد موتور روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای رسمی گفته برای جلوگیری از اتمام ذخیره نقدی خود قصد دارد وارد بازار اوراق قرضه شود. ظاهراً کاهش فروش و توقف تولید ضرر و زیانی حدوداً ۲ میلیارد دلاری در سه ماهه نخست سال جاری میلادی برای این شرکت درست کرده است

اوایل هفته جاری، فورد میزان ضرر و زیان سه ماهه نخست ۲۰۲۰ خود را ۶۰۰ میلیون دلار تخمین زده بود.

این شرکت آمریکایی که در ماه مارس اوضاع مالی آن به شدت آسیب دیده قصد دارد طی ماه‌های آتی با اتخاذ تدابیر مختلف از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کند.

در شرایطی این روزها فورد وارد بحرانی بسیار جدی شده که طبق اعلام شرکت، فورد به منظور دریافت وام‌های مختلف مجبور شده از دارایی‌های خود به عنوان ضمانت استفاده کند. برای سه ماهه نخست، فورد اعلام کرده که تقسیم سود سهام نخواهد داشت.

این شرکت به عنوان دومین خودروساز بزرگ آمریکا، تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ تقریباً ۷۰ میلیارد دلار دارایی غیر نقدی و ۳۰ میلیارد دلار نقدینگی در حساب‌های بانکی خود تا ۹ آوریل داشته است.

در بیانیه‌ای جدا شرکت فورد گفته بود به علت آسیب‌های وارده از طوفان اوایل هفته جاری به شرکت بورگ وارنر که یکی از تأمین کننده‌های قطعات شرکت می‌باشد، ممکن است برنامه تولید نسخه‌های گران قیمت و قدرتمند پیکاپ های شرکت دچار مشکلاتی شود.

شرکت بورگ وارنر وظیفه ساخت جعبه دنده‌های کمکی خودروهای فورد را بر عهده دارد. طی سه ماهه نخست سال جاری فروش خودروهای فورد ۲۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

در ماه مارس، این شرکت برخی خطوط تولید خود را در آمریکای شمالی و اروپا به علت بحران ویروس کرونا تعطیل کرده بود.

تنها شرکت جوینت ونچر فورد در چین، که بحران ویروس کرونا در حال بهتر شدن است، تنها مرکز فورد است که هم تولید و هم فروش در آن جریان دارد.

فروش بازار آمریکای فورد نیز در سه ماهه نخست امسال ۱۲.۵ درصد افت داشته است. بازار آمریکا با فروش بسیار بالای پیکاپ تراک ها و شاسی بلندهای این شرکت، بخش اعظمی از درآمد فورد را ایجاد می‌کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar