فراخوان ۳۹ هزار شاسی بلند فورد به علت مشکل آتش‌ سوزی

بروزرسانی در: یکشنبه 1 خرداد 01 ساعت 12:23
فراخوان ۳۹ هزار شاسی بلند فورد به علت مشکل آتش‌ سوزی

شرکت خودروسازی فورد روز پنجشنبه اعلام کرد که ۳۹۰۰۰ خودروی شاسی بلند را پس از گزارش‌هایی مبنی بر ۱۶ مورد آتش‌سوزی فراخوان می‌کند و به مالکان توصیه کرد تا زمانی که خودروهای آنها تعمیر نشده است، آنها را در فضای باز و دور از سازه‌ها پارک کنند.

به گفته خودروساز شماره ۲ ایالات متحده، این فراخوان، که برخی از خودروهای فورد اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور مدل ۲۰۲۱ را شامل می‌شود، به دلیل احتمال وقوع آتش‌سوزی در محفظه موتور هنگام پارک یا در حال رانندگی، صادر شده است.

به گفته این شرکت، یک نفر در ارتباط با این آتش سوزی‌ها زخمی شده اما هیچ تصادفی گزارش نشده است، و ۱۴ خودرو از ۱۶ وسیله نقلیه آسیب دیده متعلق به شرکت های اجاره خودرو بودند.

بر اساس این گزارش، تعمیرات این خودروها در دست اقدام است و فورد در تلاش است تا علت را مشخص کند.

در سال جاری میلادی، فورد ۳۰ فراخوان در ایالات متحده صادر کرده است که شامل ۳.۵ میلیون دستگاه خودرو می شود که بیشترین تعداد خودرو در بین خودروسازان محسوب می شود.

فورد این هفته دو فراخوان دیگر صادر کرد، از جمله ۳۱۰۰۰۰ خودروی وانت از مدل F-250، F-350، F-450 و F-550 Super Duty مدل ۲۰۱۶، چرا که گرد و غبار ممکن است در قطعه فنر ساعتی فرمان انباشته شود و باعث قطع برق و در نتیجه ایجاد مشکل در عملکرد کیسه هوای راننده شود.

دارندگان این خودروها باید برای تعویض فنرهای ساعتی فرمان خودروهای خود به مراکز تعمیر فورد مراجعه کنند. فورد گزارشی در مورد جراحت در این مورد نداشته است.

فورد همچنین در حال به روز رسانی نرم افزار در خودروهای ۴۶۴ موستانگ Mach-E 2021 با چهار چرخ متحرک می باشد چرا که ممکن است یک ماژول کنترل پیشرانه توانایی تشخیص خطای نرم افزاری نداشته باشد و در نتیجه شتاب ناخواسته ای ایجاد کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar