تمام آن چه که باید در مورد فورد مک وان ۲۰۲۰ بدانید

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
تمام آن چه که باید در مورد فورد مک وان 2020 بدانید

اخیراً انتقادهای زیادی از فورد بابت این که خودروهای کانسپت کمی تولید می‌کند و مردم نمی‌توانند پیش نمایشی از محصولات آینده آن را ببینید شده است. تا حدودی این حرف درست است و فورد با مدل‌های کانسپت خود بیشتر روی مفهوم‌های کلی‌تر حمل و نقل و ارتباطات تمرکز کرده و توجه خیلی زیادی به خود خودرو نشده است.

خوشبختانه در نمایشگاه دیترویت امسال خبرهای خوبی از سوی فورد منتشر شد که هواداران و همچنین سهام داران این برند را خوشحال کرد؛ کمپانی تیزرهایی برای مدل‌های برانکو، موستانگ GT500 و مهم‌تر از همه، یک شاسی بلند الکتریکی به نام مک وان منتشر کرد.

هر چند، کسی نمی‌دانست که فورد برای طراحی شاسی بلند الکتریکی خود چه مسیری را قرار است انتخاب کند. نظر شما چیست که خودمان به بررسی طراحی احتمالی آن پرداخته و در ذهن خود آن را تصور کنیم؟

طراحی مدرن

آیا کانسپت فورد Evos که سال ۲۰۱۱ رونمایی شده بود را به خاطر دارید؟ آن موقع، کانسپت مذکور پیش نمایشی از زبان طراحی آینده فورد بود و الهام بخش طراحی‌های بعدی فیوژن و موستانگ شد. ولی زمان زیادی از آن روز می‌گذرد و اکنون یک مسیر طراحی جدید باید توسط فورد انتخاب شود تا خودروهای این کمپانی بتوانند در بازار پررقابت امروز، یک طراحی خوب و مدرن داشته باشند.

حال نظرتان چیست ما کمی اوضاع را عوض کنیم؟ ابتدا، در این طرح مطالعاتی یک طراحی بخش جلوی خاص را می‌بینیم که حالت پوشیده‌ای دارد و از یک جلوپنجره ذوزنقه‌ای تهاجمی با تزئینات مشکی براق در اطراف آن و چراغ‌های LED سی شکل بهره می‌برد. این سبک چراغ‌های جلو و عقب این روزها به "پنجه خرچنگ" معروف شده‌اند. با الهام گرفتن از سبک طراحی جگوار، این جلوپنجره هوا را هم داخل محفظه موتور وارد می‌کند و هم جریان هوا را به گونه‌ای از بالای کاپوت عبور می‌دهد تا خودرو آیرودینامیک بهتری داشته باشد.

طراحی بدون قاب پنجره‌ها ظاهری جذاب به پنجره عقب داده است و در عین حال، سقف همانند بدنه از یک ترکیب دو رنگ بهره می‌برد. این ترکیب رنگ دوگانه این روزها محبوبیت بالایی بین خودروسازهای مختلف دنیا دارد. بدنه خودرو زیباست و طراحی آن تقریباً در مقایسه با دیگر مدل‌های فعلی فورد تفاوت‌های زیادی دارد، هر چند می‌توان نشانه‌هایی بین آن و زبان طراحی فعلی فورد یافت.

پیشرانه‌های الکتریکی

بدون شک، کسی که فورد را وارد مسیر الکتریکی سازی و هیبریدی کرد مارک فیلدز، مدیرعامل اسبق کمپانی بود. در حالی که رقبای فورد هم به طور جدی وارد این بحث الکتریکی سازی شده‌اند، فورد تاکنون مدل‌های جدید الکتریکی طی سال‌های اخیر رونمایی نکرده است، برخی می گویند دلیل این موضوع عدم علاقه سرمایه گذاران این کمپانی به مدل‌های الکتریکی است.

با این حال، اکنون که جیم هاکت مدیرعامل کمپانی است، هنوز مطمئن نیستیم که فورد از چه سیستمی در ارتباط با موتورهای الکتریکی و تکنولوژی باتری استفاده خواهد کرد. آیا قرار است این موتورهای الکتریکی داخل کمپانی طراحی و ساخته شوند یا از شرکت‌های دیگر فورد می‌خواهد در این مورد کمک بگیرد؟ چه نوع تکنولوژی باتری را فورد قرار است مورد استفاده قرار دهد؟

آن چه که در حال حاضر می دانیم این است که مجموعه مدل‌های الکتریکی کمپانی باید بسیار بهتر از مدل‌هایی باشد که دیگر شرکت‌ها در حال حاضر در بازار دارند. استفاده از تکنولوژی باتری جامد می‌تواند تصمیم فوق العاده ای برای کمپانی باشد، زیرا این باتری‌ها از نظر زمان شارژ، پرفورمنس، ظرفیت و مزایای ایمنی دمایی عملکرد بسیار بهتری دارند. اگر چه هنوز برخی موانع تجاری بر سر راه این تکنولوژی قرار دارد که از ورود آن به تولید انبوه جلوگیری می‌کند.

فورد مک‌وان اورجینال

رقبای شاسی بلند پرقدرت

با فرا رسیدن سال ۲۰۲۰، تعداد شاسی بلندهای الکتریکی در بازار از کمپانی‌هایی مانند تسلا، هیوندای، فولکس واگن و جنرال موتورز بسیار زیاد و متنوع خواهند بود.

شرکت هیوندای کره جنوبی از همین الان مدل تمام الکتریکی کونا را با رنج حرکتی ۴۰۰ کیلومتری در بازار دارد و فولکس واگن I.D. Crozz هم که سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد بالای ۳۰۰ اسب بخار نیرو و حدوداً ۵۰۰ کیلومتر رنج حرکتی خواهد داشت. از رقبای لوکس بازار می‌توان به مدل تمام الکتریکی جگوار آی پیس اشاره کرد که تا چند ماه دیگر وارد بازار می‌شود و بی ام و، مرسدس بنز و آئودی هم شاسی بلندهای کوچک تمام الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهند کرد.

خوشبختانه شاسی بلند الکتریکی فورد را در قالب یک مدل کانسپت سال آینده خواهیم دید و قطعاً این رونمایی در یکی از نمایشگاه‌های خودروی بزرگ اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما در مورد شاسی بلند تمام الکتریکی فورد مک وان چیست؟ از نظر شما فورد چرا نام یک مدل افسانه‌ای مانند مک وان را برای یک شاسی بلند تمام الکتریکی کاملا جدید انتخاب کرده است؟ با کامنت‌های نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان زوم فورکار در میان بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

4 دیدگاه ها برای "تمام آن چه که باید در مورد فورد مک وان ۲۰۲۰ بدانید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
mohammad
مهمان

دیوونه کننده است ! ماشین فقط آمریکا

محمد
مهمان

درباره ماشینی که تو خواب هم نتونم سوار بشم نظری ندارم

منصور
مهمان

چی بگیم چیییی
شرکتی مثل هیوندای که هم سن ایرانخودرو ماست از شرکتهای بزرگ دنیا جلو زده وشاسی بلند برقیش ۴۰۰کیلومتر برد حرکتی داره
واقعا باید دست همچین آدمایی رو بوسید که به فکر انسانیت،هوای پاک،و پیشرفت بشرهستن
ما هم داریم پراید تولید میکنیم

مهدی
مهمان

یادش بخیر تو دهه نود میلادی فورد مدل کانسپتGT90رو معرفی کرد ولی حیف تولید نشد