فولکس واگن باید سریعاً تغییر کند

شنبه 28 دی 98 ساعت 18:35
فولکس واگن باید سریعاً تغییر کند

هربرت دایس، مدیرعامل شرکت فولکس واگن در سخنانی روز گذشته گفته که فولکس واگن باید پروسه تغییرات اساسی کسب و کار خود را با سرعت زیادی انجام دهد، در غیر این صورت به اعتقاد وی شرکت در خطر دچار شدن به سرنوشت نوکیا را دارد که سلطه خود بر بازار گوشی‌های تلفن همراه را به شرکت اپل باخت.

گروه خودروسازی فولکس واگن که برندهای خودرو سواری و تجاری زیادی دارد می‌خواهد ارزش بازار خود را به ۲۰۰ میلیارد دلار برساند. در حال حاضر ارزش بازار این شرکت حدوداً ۹۱ میلیون یورو است. فولکس واگن با برنامه‌هایی از قبیل بهینه سازی دارایی‌ها، کاهش هزینه‌ها و ورود به دنیای تکنولوژی‌های جدید از جمله خودروهای متصل می‌خواهد به این هدف برسد.

این روزها شرکت‌های خودروساز در حال افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه خود به منظور عقب نماندن از رقبا در زمینه تکنولوژی‌های جدید هستند. شرکت‌های زیادی هم اکنون بر سر تولید خودروهای خودران رقابت دارند و از سویی با توجه به سخت گیرانه تر شدن قوانین آلایندگی، خودروسازها مجبور شده‌اند تا با توسعه خودروهای الکتریکی، کم کم مدل‌های احتراق داخلی را از خانواده محصولات خود حذف کنند.

هربرت دایس در جلسه هیئت مدیره فولکس واگن در بان باره گفته: «سؤال بزرگ اینجاست که آیا ما سرعت خوبی در زمینه تغییر کردن داریم؟ اگر با سرعت فعلی بخواهیم به مسیر ادامه دهیم کار بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت.»

فولکس واگن در حال تبدیل شدن از یک سازنده خودروهای سنتی به خودروهای مدرن خودران است و این پروسه قطعاً هزینه‌های بسیار زیادی برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

وی در این باره می‌گوید: «دوران خودروسازهای کلاسیک به سر آمده است. فولکس واگن باید با قدرت وارد دنیای نرم افزار و خودروهای الکتریکی شود. ما باید هم خودروی الکتریکی و هم باتری بسازیم تا بتوانیم با قوانین سخت گیرانه آلایندگی خود را همگام کنیم. خلاصه بخواهم بگویم این بزرگ‌ترین و دشوارترین چالشی است که فولکس واگن در طول تاریخ خود با آن روبرو بوده است. علاوه بر تلاش برای تبعیت از استانداردهای آلایندگی جدید، ما باید برای سودده ماندن نیز تلاش کنیم.»

به اعتقاد دایس، فولکس واگن باید پیچیدگی‌های تولید را کاهش داده، راندمان را بالاتر برده و هزینه‌های اضافی را مخصوصاً در آلمان کم‌تر کند. در همین راستا ظاهراً فولکس واگن می‌خواهد بخش قابل توجهی از منابع مختص خودروهای سلول سوختی را چون حداقل تا یک دهه آینده امید زیادی به آن‌ها نیست حذف کند.

دایس در این باره گفته: «ما باید هزینه‌های اضافی را کاهش داده و در مدیریت پروژه‌هایمان انعطاف پذیری بیشتری داشته باشیم. افزایش سوددهی از راه دیگر قطعاً ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر شرکت باید بیشتر روی سوددهی تمرکز کند و کاری به میزان تولید نداشته باشد. به عنوان مثال ۱۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در نظر بگیرید. بسیار فوق العاده می‌شد اگر ما حاشیه سودی بالاتر از صفر داشتیم. صادقانه بخواهم بگویم من فروش ۵ هزار دستگاه خودروی الکتریکی با حاشیه سود بالای ۲۰ درصد را ترجیح می‌دهم.»

هربرت دایس در ادامه صحبت خود افزوده: «برای مدیریت این تحول بزرگ، فولکس واگن باید روی نقاط قوت خود تمرکز کرده و هر چیزی که سد راه افزایش پرفورمنس شرکت می‌شود را حذف کند.»

فروش شرکت سازنده کامیون Traton یکی از اولین قدم‌های فولکس واگن در مسیر تغییر بوده است. طبق اعلام دایس ظاهراً بحث‌هایی در مورد دو شرکت Ren و MAN Energy Solutions نیز وجود دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar