فولکس واگن روی برزیل برای تولید تی کراس حساب ویژه‌ای باز کرده است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
فولکس واگن روی برزیل برای تولید تی کراس حساب ویژه‌ای باز کرده است

شرکت فولکس واگن تأیید کرده که علیرغم رکود اخیر در صنعت خودروی برزیل، قصد دارد شاسی بلند تی کراس را در جنوب این کشور وارد خط تولید کند.

این خودروساز آلمانی قرار است ۵۹۵ میلیون دلار برای راه اندازی خط تولید تی کراس در کارخانه سائو خوزه پینهایس در برزیل سرمایه گذاری کند. این حرکت بخشی از یک برنامه سرمایه گذاری بزرگ‌تر ۲.۱ میلیارد دلاری است که فولکس واگن تا سال ۲۰۲۰ برای نوسازی خطوط تولید خود در کشور برزیل انجام خواهد داد. مقامات فولکس واگن گفته‌اند که این طرح یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کمپانی در خارج از اروپا و آمریکا می‌باشد.

علی رغم باور زیاد فولکس واگن به بازار برزیل، هوندا چنین اعتقادی ندارد و گفته که خط تولید خودروی خود را در کارخانه ایتیراپینا متوقف خواهد کرد. در این برنامه هوندا قرار است خط تولید خودرو را تعطیل کرده و به جای آن موتور و دیگر قطعات مورد نیاز خود را آن جا تولید کند.

هوندا با راه اندازی خط تولید ایتیراپینا قصد داشت تا ظرفیت تولید خود را در برزیل در میانه رونق تولید داخلی در این کشور، دو برابر کند. هر چند، یکی از سخنگوهای کمپانی تأیید کرده که رکود صنعت خودروی برزیل بعدها این برنامه‌ها را تغییر داده است.

زمانی که وارد خط تولید شود، فولکس واگن تی کراس روی پلت فرم MQB کمپانی ساخته خواهد شد که در مدل پولو هم مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل، برخی از قطعات این شاسی بلند کوچک و فولکس پولو و همچنین سئات آرونا یکی خواهند بود و به عنوان رقیب مستقیم نیسان جوک و پژو ۲۰۰۸ قرار است وارد بازار شود. این خودرو در مجموعه شاسی بلندهای فولکس واگن جایگاهی پایین‌تر از تی راک خواهد داشت.

فروش تی کراس گفته می‌شود تا پایان سال جاری میلادی در بازارهای خودرویی سراسر دنیا آغاز می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar