معرفی خودروسازان برتر جهان

سه شنبه 16 بهمن 97 ساعت 11:24
معرفی خودروسازان برتر جهان

کمپانی خودروسازی رنو نیسان میتسوبیشی با فروش ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار دستگاه ماشین، بزرگ‌ترین تولید کننده خودروی سواری و وانت سبک در سال ۲۰۱۸ شد. بعد از این کمپانی خودروسازی، فولکس واگن که شامل گروه‌های آئودی، سئات، اشکودا، لامبورگینی،‌ بوگاتی و بنتلی است با فروش ده میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه سواری و وانت سبک، دوم شد.

هرچند فولکس واگن نتوانست ائتلاف ژاپنی فرانسوی را در تولید سواری پشت سر بگذارد، ولی مجموع فروش سواری و کامیون‌های سنگین این گروه در سال پیش نه دهم درصد افزایش داشت و با ثبت رکوردی تازه به ده میلیون و ۸۳۰ هزار دستگاه رسید.

پس از این دو، کمپانی خودروسازی تویوتا که شامل گروه‌های تویوتا، لکسوس، دایهاتسو و کامیون سازی هینو است در رتبه سوم قرار گرفت. فروش این گروه در سال ۲۰۱۸ ده میلیون و ۵۹۰ هزار دستگاه بود که ده میلیون و ۳۹۰ هزار دستگاه آن خودروی سواری و وانت سبک بود.

در حالی که سه خودروساز اول جهان بیش از ده میلیون دستگاه فروش داشتند، جنرال موتورز که زمانی بزرگ‌ترین خودروساز جهان بود با کاهشی یک میلیونی در فروش و با فاصله زیاد در رده چهارم قرار گرفت.

جنرال موتورز در دو سال اخیر فعالیت جهانی خود را کاهش داده و کارخانه‌های زیان ده خود در اروپا،‌ روسیه و آفریقا را تعطیل کرده یا فروخته است. همین موجب شد تا فروش کمپانی از حدود ده میلیون دستگاه در سال در سال ۲۰۱۶ به زیر ۹ میلیون برسد.

این کمپانی که شامل کارخانه‌های شورلت، بیوک، جی‌ام سی و کادیلاک است، هنوز آمار فروش خود در سال ۲۰۱۸ را اعلام نکرده، ولی پیش بینی می‌شود این رقم نزدیک به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه باشد.

بعد از این کارخانه آمریکایی، کمپانی خودروسازی هیوندای کیا با هفت میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در رده پنجم قرار گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar