برنامه تویوتا برای سرمایه گذاری ۳۹۱ میلیون دلاری در کارخانه سن آنتونیو

شنبه 30 شهریور 98 ساعت 17:49
برنامه تویوتا برای سرمایه گذاری 391 میلیون دلاری در کارخانه سن آنتونیو

شرکت تویوتا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده قصد دارد مبلغ ۳۹۱ میلیون دلار برای ارتقای تکنولوژی کارخانه سن آنتونیو سرمایه گذاری کند. تویوتا در این کارخانه پیکاپ تراک های فول سایز توندرا و سایز متوسط تاکوما را تولید می‌کند. این سومین سرمایه گذاری بزرگ تویوتا در این کارخانه تقریباً ۱۳ ساله محسوب می‌شود. با احتساب این ۳۹۱ میلیون دلار، در طول عمر کارخانه سن آنتونیو تویوتا بالای ۳ میلیارد دلار روی آن سرمایه گذاری کرده است.

ملیسا اسپارکس، سخنگوی تویوتا گفته این سرمایه گذاری جدید بیشتر روی تکنولوژی‌های جدید تمرکز دارد و تویوتا می‌خواهد به کمک آن انعطاف پذیری کارخانه را افزایش دهد. هدف اصلی شرکت ایجاد توانایی پاسخ گویی نیاز مشتریان به تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید و همچنین امکان تولید مدل‌های جدید در این کارخانه است. وی در بخشی از صحبت خود گفته: «قصد ما از سرمایه گذاری جدید به روز ماندن و همچنین ایجاد توانایی ایجاد تغییر در خط تولید در صورت نیاز می‌باشد.»

این سرمایه گذاری همچنین بخشی از برنامه بزرگ سرمایه گذاری ۱۳ میلیاردی تویوتا در فعالیت‌های خود در ایالات متحده طی ۵ سال آینده است.

تویوتا می‌گوید یکی از انگیزه‌های اصلی این سرمایه گذاری جدید تقاضای بالای بازار برای دو تراک مذکور می‌باشد. از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا ماه آگوست، تویوتا ۱۶۹ هزار و ۲۹۲ دستگاه تراک تاکوما و ۷۸ هزار و ۱۲ دستگاه تراک توندرا در آمریکا فروخته که افزایشی ۴.۷ و ۲.۲ درصدی در مدت مشابه پارسال را نشان می‌دهند. سن آنتونیو تنها کارخانه‌ای است که تویوتا در آن مدل توندرا را می‌سازد. این کارخانه همچنین یکی از دو خط تولیدی می‌باشد که تویوتا در آن تراک تاکوما را مونتاژ می‌کند. در حال حاضر کارخانه باجا کالیفرنیا در مکزیک نیز مسئولیت تولید این تراک را بر عهده دارد.

کارخانه سن آنتونیو روی هم رفته حدوداً ۱۸۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از ۳۲۰۰ نفر در آن کار می‌کنند. تویوتا همچنین در این کارخانه قطعات مختلفی مانند صندلی‌ها و سقف خودروهای مختلف را در ساختمان‌هایی جدا تولید می‌کند. با در نظر گرفتن تمام این خطوط تولید، در کارخانه سن آنتونیو بیش از ۷۲۰۰ نفر کار می‌کنند.

خط تولید تویوتا توندرا در کارخانه سن آنتونیو از اکتبر ۲۰۰۶ آغاز شده است. تویوتا در سال ۲۰۱۰ با یک سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری خط تولید تاکوما را در این کارخانه راه اندازی کرد. تویوتا در برنامه‌ای جداگانه اعلام کرده قصد دارد ۵۰۰ هزار دلار طی ۵ سال در طرح Alamo Promise سرمایه گذاری کند. طبق این طرح که توسط یک کالج محلی اجرا می‌شود، تویوتا بورسیه‌های دو ساله به دانشجویان می‌خواهد ارائه نماید.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar