نام جدید جگوار-لندرور؛ JLR

سه شنبه 5 اردیبهشت 02 ساعت 16:14
نام جدید جگوار-لندرور؛ JLR

جگوار-لندرور همزمان با اجرای یک استراتژی تازه نامش را به JLR تغییر داد. در استراتژی جدید، کارخانه به چهار زیرمجموعه رنج‌روور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تقسیم می‌شود.

خودروساز انگلیسی سال‌های گذشته تلاش کرده بود تا مجموعه شاسی‌بلندهای خود را تا حد امکان از هم جدا کند تا با یکدیگر رقابت نکنند. با این هدف، رنج‌روور بر لوکس‌بودن تاکید می‌کرد، دیسکاوری قرار بود شاسی‌بلندی برای خانواده‌ها باشد و دیفندر ماشینی بود که برای رانندگی خارج از جاده ساخته می‌شد. حالا JLR این سه بخش را همراه با جگوار به زیرمجموعه‌های مستقل‌تر تبدیل کرده تا راحت‌تر رشد کنند.

با این دسته‌بندی جدید، نمایندگی‌ها بر فروش یک مارک تمرکز خواهند کرد و طراحی داخلی آنها هم لوکس‌تر خواهد شد. JLR همچنین بوتیک‌هایی در محله‌های ثروتمند‌ تاسیس می‌کند.

JLR همزمان اعلام کرد که برای ساخت یک پلتفرم الکتریکی یک میلیارد پوند (بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرده است. این بخشی از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد پوندی (۱۸ میلیارد و ۶۰۰ هزار دلاری) کارخانه است تا در نهایت جگوار را به یک خودروساز الکتریکی تبدیل ‌کند.

جگوار سال آینده یک ماشین چهار در اسپرت الکتریکی به بازار عرضه می‌کند که قیمت پایه‌اش صد هزار پوند (۱۲۴ هزار دلار) است. JLR می‌گوید این جگوار جدید سریع‌ترین ماشینی است که در تاریخ کارخانه ساخته شده و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۷۰۰ کیلومتر حرکت کند. با استراتژی جدید کارخانه، جگوار می‌خواهد در آینده با خودروسازان لوکسی مانند بنتلی رقابت کند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar