نسل جدید کیا سول در لس آنجلس رونمایی می‌شود

بروزرسانی در: یکشنبه 18 اسفند 98 ساعت 04:32
نسل جدید کیا سول در لس آنجلس رونمایی می‌شود

با نزدیک شدن به نمایشگاه لس آنجلس، تقریباً مشخص شده که بیش از یک سوم خودروهای جدیدی که امسال در این نمایشگاه رونمایی خواهند شد همه پیشرانه‌هایی دوست دار محیط زیست دارند و به نظر می‌رسد کیا سول الکتریکی ۲۰۲۰ هم یکی از آن‌ها خواهد بود.

به گزارش وب سایت The Korean Car Blog، کیا از فرصت این نمایشگاه بزرگ برای رونمایی از هر دو مدل جدید کیا سول الکتریکی و بنزینی می‌خواهد استفاده کند. در حالی که هنوز چیزی رسمی نشده، این خبر قطعاً کسی را متعجب نمی‌کند، زیرا کالیفرنیا هم اکنون یکی از بزرگ‌ترین بازارها برای خودروهای الکتریکی در آمریکا محسوب می‌شود.

کیا اطلاعات زیادی در مورد نسل بعدی سول منتشر نکرده، ولی تصاویر جاسوسی که قبلاً از این خودرو دیده‌ایم ثابت می‌کنند خودرو تغییرات طراحی خیلی زیادی نداشته و شباهت زیادی به مدل فعلی خود دارد. البته، تغییراتی شامل بخش جلوی جدید با چراغ‌های LED روز روشن جدید نصب شده بالای چراغ‌های جلوی بزرگ را روی این خودرو شاهد خواهیم بود.

این طراحی تقریباً آشنا داخل کابین نیز ادامه دارد و می‌توانیم انتظار استفاده از مواد اولیه با کیفیت‌تر و تکنولوژی‌های مدرن‌تری را داشته باشیم. تصاویر قبلی نشان می‌دادند که خودرو به یک فرمان جدید و یک سیستم اطلاعات سرگرمی به روز شده مجهز خواهد شد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اضافه شدن یک دسته دنده کاملاً جدید مجهز به دکمه چرخشی است.

نسل جدید کیا سول در لس آنجلس رونمایی می‌شود

در حالی که کیا اطلاعات خیلی زیادی در مورد سول جدید منتشر نکرده، ولی گفته می‌شود این خودرو روی همان پلت فرمی که هیوندای کونا در حال حاضر روی آن سوار شده ساخته خواهد شد. گزینه‌های موتور نیز بین دو خودرو یکسان هستند. از این رو، مدل پایه کیا سول به موتور ۲ لیتری خطی ۴ سیلندر با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. شرکت همچنین یک موتور ۱.۶ لیتری توربو دیگر با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور هم برای آن تدارک دیده است. از سوی دیگر، سول الکتریکی از یک پک باتری لیتیم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی در کنار موتوری الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این خودرو با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی برابر با ۴۱۵ کیلومتر دارد.

در شرایطی که سول الکتریکی فقط دیفرانسیل جلو خواهد بود، مدل استاندارد بنزینی آپشن دو دیفرانسیل نیز گفته می‌شود دارد. این موضوع هنوز از سوی کیا تأیید نشده، ولی با شروع به کار نمایشگاه لس آنجلس از ماه آینده قطعاً جواب همه سؤالات مشخص خواهند شد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar