نگاهی به تویوتا یاریس GR

شنبه 30 آذر 98 ساعت 17:16
نگاهی به تویوتا یاریس GR

یکی از جذاب‌ترین خودروهایی که قرار است در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود تویوتا یاریس GR می‌باشد. البته این یک مدل عادی و ساده نیست. تویوتا یاریس GR در واقع یک خودروی رالی قوی با مجوز تردد در خیابان است که روح سلیکا GT-Four را در جای جای آن می‌توان مشاهده کرد.

این خودروی هاچ بک جذاب از نظر فنی اشتراکات بسیار اندکی با نسل جدید یاریس دارد که اوایل سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود. البته دو مدل از نظر ظاهری برخی شباهت‌ها به هم دارند، ولی یاریس GR در واقع یک مدل دو در است و یاریس معمولی را فقط می‌تواند در مدل چهار در خریداری کرد. مجله بریتانیایی EVO گزارشی منتشر کرده که مهندسان تویوتا برای سبک نگه داشتن یاریس GR به میزان زیادی در ساخت آن از فیبر کربن استفاده کرده‌اند. خط سقف یاریس GR در مقایسه با مدل استاندارد بسیار پایین‌تر بوده و موتور آن نیز به منظور بهبود تقسیم وزن اندکی عقب‌تر نصب شده است. با این اوصاف می‌توان گفت که تویوتا یاریس GR صرفاً یک پکیج ظاهری نیست و تغییرات بزرگی زیر پوست خودرو انجام شده‌اند. مهم‌تر از همه این که صفر تا صد طراحی و توسعه این خودرو داخل شرکت تویوتا و توسط طراحان و مهندسان آن انجام شده است.

نگاهی به تویوتا یاریس GR

مشخصات فنی نهایی یاریس GR تا قبل از آغاز فروش رسمی اعلام نخواهد شد، ولی تویوتا به اتوکار گفته که قدرت این خودرو از یک موتور سه سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با حداقل ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور تامین خواهد شد. این موتور خروجی‌هایش را به کمک یک گیربکس شش دنده دستی به همه چرخ‌ها ارسال می‌کند. تویوتا اعلام کرده گیربکس اتومات به دلیل افزایش وزن خودرو و همچنین محدود کردن تعامل راننده با خودرو روی آن ارائه نخواهد کرد. یاریس GR در واقع مدل پایه تویوتا برای مسابقات رالی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ طراحی کرده است.

در شرایط رانندگی عادی سیستم دو دیفرانسیل خودرو ۶۰ درصد از گشتاور موتور را به چرخ‌های جلو و ۴۰ درصد را به اکسل عقب ارسال می‌کند. با فعال شدن حالت اسپرت تقسیم گشتاور به صورت ۳۰:۷۰ خواهد بود و در حالت پیست، گشتاور پیشرانه به صورت مساوی بین دو محور تقسیم می‌شود. دیسک ترمزهای بزرگ‌تر و یک سیستم تعلیق به روز شده یک دینامیک رانندگی بسیار خوب برای این خودرو به ارمغان آورده‌اند.

نگاهی به تویوتا یاریس GR

شرکت تویوتا خودروی یاریس GR را ژانویه ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی اتوسالن توکیو رونمایی خواهد کرد. فروش خودرو اندکی بعد قرار است با قیمت پایه حول و حوش ۴۰ هزار دلار شروع خواهد شد. تویوتا اعلام کرده هیچ برنامه‌ای برای عرضه این خودرو در بازار آمریکا ندارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar