هشدار رولزرویس به خریداران مدل الکتریکی اسپکتر

پنج شنبه 22 تیر 02 ساعت 13:15
هشدار رولزرویس به خریداران مدل الکتریکی اسپکتر

مدیر رولزرویس به خریداران اولین مدل الکتریکی‌اش هشدار داده که اگر ماشینشان را بفروشند، برای همیشه از خرید محصولات کارخانه منع خواهند شد.

تورستن مولر، در مصاحبه با مجله آمریکایی کار دیلر گفت که رولزرویس قبل از قبول سفارش مشتریان، پیشینه و انگیزه آنها را بررسی می‌کند.

اسپکتر (Spectre) اولین مدل کاملا الکتریکی رولزرویس، از پاییز به مشتریان تحویل داده می‌شود. استقبال خریداران از این مدل به حدی بوده که رولزرویس اعلام کرده افزایش تولید این ماشین را بررسی می‌کند.

قیمت پایه اسپکتر حدود ۴۵۰ هزار دلار است،‌ اما اکثر ماشین‌ها با اضافه شدن امکانات سفارشی با قیمتی بیش از ۵۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود. رولزرویس می‌گوید ۴۰ درصد خریداران برای اولین بار است که از این کارخانه خرید می‌کنند.

رولزرویس اسپکتر دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۵۸۴ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۴.۵ ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۳۰ کیلومتر حرکت کند.

آقای مولر در حاشیه رونمایی ماشین در ایالت کالیفرنیا گفت: «[اگر خریداران ماشین را بفروشند] به سرعت وارد لیست سیاه می‌شوند و کار تمام است. به آنها دیگر شانس خرید رولزرویس داده نخواهد شد.»

با وجود این هشدار، تام هارتلی، یکی از فروشندگان ماشین‌های لوکس و سفارشی در بریتانیا دو دستگاه اسپکتر را از مشتریانی خریده که قرار است ماشینشان را در هفته‌های اول تحویل بگیرند.

آقای هارتلی به مجله کار دیلر گفت: «به نظرم منصفانه نیست خودروسازان به مشتری که نزدیک به نیم میلیون پوند برای خرید یک ماشین خرج کرده بگویند با ماشین چه باید بکند.» به گفته آقای هارتلی بسیاری از مشتریان چنین ماشین‌هایی تاجر هستند و در دنیای آنها کسب سود حرف اول را می‌زند.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar