همکاری مشترک بی ام و و جگوار برای طراحی و توسعه تکنولوژی الکتریکی خودرویی

پنج شنبه 16 خرداد 98 ساعت 18:41
همکاری مشترک بی ام و و جگوار برای طراحی و توسعه تکنولوژی الکتریکی خودرویی

دو شرکت جگوار و بی ام و روز چهارشنبه اعلام کردند که به صورت مشترک، می‌خواهند روی طراحی و توسعه موتورهای الکتریکی، گیربکس و تجهیزات الکترونیکی با هم همکاری کنند. هدف آن‌ها از این همکاری مشترک کاهش هزینه‌ها و زمان طراحی و توسعه خودروهای الکتریکی ذکر شده است.

هر دو شرکت هم اکنون برای طراحی و تولید خودروهای بدون آلایندگی به شدت تحت فشار هستند، ولی تاکنون به دلیل هزینه‌های بالای طراحی خودروهای الکتریکی و خودران نتوانسته‌اند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

کلاس فرولیش، از اعضای هیئت مدیره بی ام و در این مورد گفته: «با همکاری یکدیگر، ما فرصت خوبی برای پاسخ گویی به نیاز مشتریان به شیوه‌ای موثرتر، با کاهش هزینه‌ها و زمان طراحی و توسعه تکنولوژی‌های مدرن الکتریکی داریم.»

بی ام و و جگوار در بیانیه مشترک خود گفته‌اند که با این کار، آن‌ها از طریق طراحی و توسعه مشترک، تولید و همچنین خرید مشترک قطعات خودرویی الکتریکی در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهند کرد. بی ام و گفته که هر دو شرکت پیشرانه‌های الکتریکی را در خطوط تولید و کارخانه‌های خود خواهند ساخت.

این همکاری مشترک بی ام و و جگوار لندرور زمانی مطرح شده که همکاری احتمالی ۳۵ میلیارد دلاری ایتالیایی، فرانسوی و آمریکایی دو گروه فیات کرایسلر و رنو لغو شده است.

نیک راجرز، مهندس ارشد شرکت جگوار لندرور گفته: «ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم خودروهایی الکتریکی در سطح جهانی تولید کنیم، ولی اکنون با کاهش هزینه‌ها باید بتوانیم تکنولوژی مورد نیاز نسل آینده خودروهای جگوار و لندرور را تولید نماییم.»

بی ام و قبلاً مذاکراتی با شرکت رقیب خود دایملر برای طراحی و توسعه قطعات و خودروهای الکتریکی داشته بود و اکنون با جگوار لندرور، که زمانی تحت مالکیت خود قرار داشت نیز مذاکرات خود را شروع کرده است.

جالب این که دو شرکت قراردادهای همکاری دیگر نیز با هم دارند. به عنوان مثال، بی ام و هم اکنون پیشرانه‌های هشت سیلندر در اختیار جگوار لندرور قرار می‌دهد.

خودروسازها این روزها بیشتر از همیشه به اشتراک قطعات الکتریکی خودروها با هم روی آورده‌اند. زیرا این تکنولوژی‌ها بسیار گران قیمت است و مشتریانی که خودروها می‌خرند، خیلی به این که چه موتوری زیر کاپوت قرار گرفته اهمیت نمی‌دهند.

کارل پیتر فورستر، از اعضای اسبق هیئت مدیره های بی ام و و تاتا موتورز در این مورد می‌گوید: «به دلیل هزینه بالای طراحی و توسعه و همچنین سخت بودن طراحی و توسعه قطعات و پیشرانه‌های الکتریکی، شرکت‌های خودروساز با روی باز از همکاری‌ها در این بخش استقبال می‌کنند.»

مدیران فعلی جگوار لندرور همچنان همان مدیران اسبق بی ام و هستند که از آن جمله می‌توان به رالف اسپت مدیرعامل شرکت که قبل از استخدام در جگوار لندرور سابقه ۲۰ ساله مدیریت در بی ام و داشت و ولفگانگ زیبارت، مهندس ارشد پروژه جگوار آی پیس الکتریکی که قبلاً مدیر تحقیق و توسعه بی ام و بود اشاره کرد.

جگوار لندرور بعد از این که اوایل سال جاری میلادی ضرر و زیانی برابر با ۴ میلیارد دلار تجربه کرد، تصمیم گرفته تلاش‌ها خود برای کاهش هزینه‌ها را دو برابر کند. علت این ضرر و زیان هنگفت شرکت کاهش تقاضا برای شاسی بلندها در چین و همچنین سخت گیرانه تر شدن استانداردهای آلایندگی دیزلی‌ها بود.

شرکت بی ام و در سال ۱۹۹۴ گروه خودروسازی روور بریتانیا که شامل جگوار و لندرور می‌شد را به قیمت ۸۰۰ میلیون پوند خریداری و در ماه مارس ۲۰۰۰ شرکت جگوار لندرور را به قیمت ۲.۷ میلیارد دلار به فورد فروخت. در سال ۲۰۰۸ گروه هندی تاتا جگوار و لندرور را به قیمت ۲.۳ میلیارد دلار از فورد خریداری کرد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar