هوندا e سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد

بروزرسانی در: یکشنبه 22 اردیبهشت 98 ساعت 05:32
هوندا e سال 2020 عرضه خواهد شد

هوندا نخستین مدل الکتریکی خود به نام e را زمستان آینده به بازار عرضه خواهد کرد. کارخانه ژاپنی قرار است هفته پیش رو نمونه نزدیک به تولید این مدل را در نمایشگاه ژنو رونمایی کند.

هچ بک کوچک هوندا براساس کانسپتی ساخته می‌شود که این کمپانی در سال ۲۰۱۷ نمایش داد. استقبال از این کانسپت به اندازه‌ای بود که هوندا مدل اصلی را تقریباً بدون تغییر راهی بازار خواهد کرد.

هوندا می‌گوید باتری‌های e ظرف نیم ساعت تا هشتاد درصد شارژ می‌شود و ماشین با هر بار شارژ می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر حرکت کند.

ماشین با الهام از سنت‌های ژاپنی و با خطوطی ساده طراحی شده است. در طراحی داخل ماشین هم از اتاق نشیمن خانه الهام گرفته شده است. روکش صندلی‌ها مثل مبل است و داشبورد هم یک طاقچه با طرح چوب دارد.

این بی‌پیرایگی به زیبایی با تکنولوژی‌های پیچیده هوندا e ترکیب شده است. جلوی ماشین با شش نمایشگر پوشانده شده که سه تای آن‌ها تصاویر دوربین‌هایی را که روی درها و عقب ماشین وصل شده به راننده نمایش می‌دهد.

هوندا می‌گوید خودرویی که در ژنو نمایش می‌دهد بیش از ۹۰ درصد به ماشینی که تولید خواهد شد شبیه است.

قیمت e رسماً اعلام نشده، پیش بینی می‌شود بین سی تا ۴۰ هزار دلار باشد. رقیب مستقیم این خودرو رنو زوئی است ولی هوندای کوچک به طور غیرمستقیم بام و i3 را هم هدف قرار داده است. هوندا انتظار دارد در سال نخست دست کم پنج هزار دستگاه از مدل e را در اروپا بفروشد.

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar