هیوندای برنامه‌ای برای ساخت سانتافه دیزلی ندارد

بروزرسانی در: دوشنبه 26 آذر 97 ساعت 04:03
هیوندای برنامه‌ای برای ساخت سانتافه دیزلی ندارد

اگر در رویاهای خود به یک شاسی بلند هیوندای دیزلی با گشتاور فوق العاده بوده‌اید، بهتر است به رؤیاپردازی خود پایان داده و با یک واقعیت تلخ روبرو شوید. بعد از قولی مبنی بر ساخت نسخه دیزلی نسل جدید سانتافه ۲۰۱۹ که قرار بود از تابستان امسال وارد نمایندگی‌ها شود، شرکت رسماً اعلام کرده که این پروژه کنسل شده است.

این موضوع را شرکت هیوندای در مصاحبه‌ای با وب سایت Green Car Reports اعلام کرده است. ظاهراً، هیوندای فکر می‌کند آمریکایی‌ها هیچ علاقه‌ای به خرید سانتافه دیزلی ندارند. با حذف آپشن دیزلی از پیشرانه‌های این شاسی بلند دوست داشتنی، اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر حذف آپشن ردیف سوم صندلی‌ها هم شنیده می‌شود.

برندون رامیرز، سخنگوی هیوندای ادعا کرده تصمیم به حذف موتور توربودیزل ۲.۲ لیتری بعد از تحقیقات و مطالعاتی گرفته شده که نشان می‌دادند خریداران آمریکایی هیچ علاقه‌ای به آپشن موتور دیزلی ندارند. این پیشرانه که ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، پیشرانه‌ای قوی‌تر در مقایسه با پیشرانه‌های پایه بنزینی ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر با ۱۸۵ اسب بخار و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور یا ۲.۰ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور است.

هیوندای برنامه‌ای برای ساخت سانتافه دیزلی ندارد

در زمان رونمایی خودرو، هیوندای گفته بود که آپشن صندلی‌های ردیف سوم سانتافه مدل ۲۰۱۹ فقط در نسخه دیزلی ارائه خواهد شد. این گونه که به نظر می‌رسد، دیگر خبری از سانتافه با ظرفیت ۷ سرنشین نخواهد بود. خریدارانی که به دنبال ظرفیت سرنشین بیشتر هستند می‌توانند در حال حاضر منتظر ورود مدل بزرگ‌تر پالیسید به بازار بمانند.

به گزارش Green Car Reports، از دیگر شاسی بلندهایی که قول نسخه دیزلی را داده‌اند می‌توان به مزدا سی ایکس ۵ اشاره کرد که البته هنوز خبری از آن نیست. ظاهراً خریداران در حال حاضر خرید یک سانتافه هیبریدی را به سانتافه دیزلی ترجیح می‌دهند. هیوندای در نمایشگاه ژنو اسفند ۹۶ چند مدل الکتریکی سازی شده رونمایی کرد و به نظر می‌رسد، به زودی شاهد عرضه نسخه هیبریدی سانتافه هم خواهیم بود.

منبع ترجمه: The truth about cars

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar