هیوندای i20 N سال ۲۰۲۰ می‌آید

بروزرسانی در: یکشنبه 22 اردیبهشت 98 ساعت 05:33
هیوندای i20 N سال 2020 می‌آید

ظاهراً امسال شاخه N Performance هیوندای قصد معرفی هیچ مدل جدیدی ندارد و آن‌ها همه هم و غم خود را روی طراحی و ساخت مدل قدرتمند i20 N، که یکی از رقبای قدر فورد فیستا اس تی می‌باشد گذاشته‌اند.

جزئیات این برنامه شاخه پرفورمنس شرکت کره‌ای هیوندای نخستین بار سال ۲۰۱۷ به بیرون درز کرد و پایان آن سال و با رونمایی مدل i30 N، شاهد استقبال بسیار خوبی از آن در بازار بودیم. یک سال بعد از آن بود که هیوندای از مدل i30 N فست بک رونمایی کرد.

شاخه N هیوندای سال ۲۰۱۹ بسیار آرام و بی سروصدایی را پشت سر خواهد گذاشت. هیوندای در حال حاضر تمام منابع خود را روی آماده سازی مدل‌های مختلف مطابق با استراتژی الکتریکی سازی محصولات خود گذاشته و در همین راستا، شرکت فعلاً روی نسخه الکتریکی کونا، نسخه جدید آیونیک و چندین مدل پلاگین هیبریدی دیگر کار می‌کند.

بعد از شایعات مختلف، برخی منابع بالاخره تأیید کرده‌اند که مدل جدید شاخه N شرکت، سوپرمینی i20 خواهد بود و به احتمال زیاد، اوایل سال ۲۰۲۰ می‌توانیم آن را در بازار ببینیم. ابتدا قرار بود شرکت هیوندای این خودرو را در سال ۲۰۱۸ روانه بازار کند، ولی به دلیل طراحی و ساخت خودروهای دیگری که در اولویت شرکت بودند، برنامه رونمایی i20 N به تعویق افتاد.

هیوندای i20 N سال 2020 می‌آید

تغییرات موتور و شاسی i20 N دقیقاً مشابه آن چیزی خواهد بود که در i30 N دیده‌ایم، از همین رو می‌توان انتظار قدرت بیشتری از پیشرانه i20 N در مقایسه با نسخه معمولی، و همچنین اندکی کاهش ارتفاع و سفت‌تر شدن سیستم تعلیق را داشته باشیم. خودرو همچنین به ترمزهایی قوی‌تر و فرمانی تیزتر مجهز خواهد شد.

به احتمال بسیار زیاد شرکت از پیشرانه ۱.۶ لیتری T-GDI توربوشارژر روی i20 N استفاده خواهد کرد. این موتور روی شاسی بلند توسان ۱۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، ولی اگر هیوندای می‌خواهد در بازار رقابتی خوب با فورد فیستا اس تی و فولکس واگن پولو جی تی آی داشته باشد، پیشرانه i20 N باید حداقل ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید نماید.

مدل بعدی که شاخه N هیوندای در دست طراحی دارد یک نسخه قدرتمند از کراس اور توسان می‌باشد. این شاسی بلند قدرتمند به احتمال زیاد بالای ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و با پرفورمنس بسیار خوب خود، می‌تواند رقیبی جدی برای کوپرا آتکا محسوب شود. از دیگر موارد قابل توجه این خودرو می‌توان به سیستم دو دیفرانسیل اشاره کرد. به احتمال زیاد، چند ماه بعد از رونمایی i20 N، شاهد ورود توسان N به بازار خواهیم بود.

منبع ترجمه: autocar

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar