ولتا تراکس، کامیون برقی برای بازارهای شهری

چهارشنبه 7 اردیبهشت 01 ساعت 14:29
ولتا تراکس، کامیون برقی برای بازارهای شهری

شرکت ولتا تراکس مستقر در استکهلم که در بریتانیا نیز فعالیت می‌کند، اعلام کرد که ناوگانی از خودروهای آزمایشی شامل کامیون‌های ۷.۵ تنی و کامیون‌های ۱۲ تنی خود را در سال ۲۰۲۴ برای مشتریان عرضه خواهد کرد.

مدل‌های جدید به ولتا زیرو این استارت‌آپ ملحق می‌شوند؛ یک کامیون ۱۶ تنی تمام الکتریکی، که قرار است تولید آن اواخر امسال آغاز شود و یک مدل ۱۸ تنی که باید در سال ۲۰۲۳ تولید شود.

ولتا تراکس در ماه فوریه اعلام کرد که ۲۳۰ میلیون یورو (۲۴۷ میلیون دلار) برای تامین بودجه راه‌اندازی تولید ولتا زیرو در اواخر سال ۲۰۲۲ جمع‌آوری کرده است.

به نقل از رویترز، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا تردد کامیون‌های بیش از ۷.۵ تن را در روزهای یکشنبه یا تعطیلات ممنوع کرده‌اند و شهرهایی مانند آمستردام به کامیون‌های بیش از این وزن اجازه نمی‌دهند در خیابان‌ها و پل‌های قدیمی تردد کنند.

همچنین، برخی از شهرهای اروپایی نیز برای خودروهای دیزلی محدودیت ارائه می‌کنند برای مثال، در پاریس از سال ۲۰۲۴ ممنوع خواهد شد و امروز هیچ کامیون الکتریکی در این وزن نیست و مدل‌های ۷.۵ و ۱۲ تنی ولتاتراکس از اولین نمونه‌هایی هستند که وارد بازار می‌شوند.

ولتا تراکس قصد دارد پنج هزار کامیون در سال ۲۰۲۳ تولید کند و تولید سالانه آن باید تا سال ۲۰۲۵ به ۲۷ هزار خودرو برسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar