پایان تولید بی ام و i8 از ماه آینده

پنج شنبه 22 اسفند 98 ساعت 19:18
پایان تولید بی ام و i8 از ماه آینده

شرکت بی ام و اعلام کرده از ماه آتی، قصد دارید خط تولید خودروی بی ام و i8 را در هر دو مدل کوپه و رودستر متوقف کند. این خودرو تاثیری بسیار زیاد روی مدل‌های فعلی و آینده شرکت بی ام و گذاشته است.

بی ام و i8 نخستین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۱ به عنوان یک مدل کانسپت بنزینی الکتریکی با ظاهری بسیار متفاوت از خودروهای آن روز به جهانیان معرفی شد. استقبال از این خودرو بسیار مناسب بود و بی ام و i8 توانست بازدیدکنندگان زیادی را به غرفه شرکت بکشاند. در حاشیه این نمایشگاه مقامات شرکت اشاره کرده بودند که احتمال ورود بی ام و i8 از نمایشگاه به خط تولید وجود دارد و بعد از این اتفاق گرچه خیلی‌ها سورپرایز نشدند، ولی این واقعیت که خودرو تغییرات چندانی در مقایسه با مدل کانسپت نداشته بود همه دنیا را شوکه کرد. خودروی نهایی گرچه خطوط طراحی مدل کانسپت را حفظ کرده بود، ولی درهای آن متفاوت از کانسپت بودند و با یک پیشرانه پلاگین هیبریدی متشکل از یک موتور سه سیلندر و یک موتور الکتریکی وارد بازار شد.

پایان تولید بی ام و i8 از ماه آینده

خط تولید بی ام و i8 از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و از آن زمان، با افتخار این خودرو در صدر محصولات شرکت باقی مانده است. بی ام و با تجارب کسب شده از دست کاری پیشرانه بنزینی الکتریکی این خودرو توانست مدل‌های هیبریدی بیشتری را روانه بازار کند و برخی دیگر از تجهیزات این خودرو مانند چراغ‌های جلوی لیزری در دیگر محصولات شرکت نیز استفاده شدند. شرکت در اواخر سال ۲۰۱۷ از یک نسخه کانورتیبل بی ام و i8 به نام رودستر رونمایی کرد.

گرچه این خودرو هیچ وقت در تیراژی بالا تولید نشد، ولی بدون شک i8 یکی از پرفروش ترین خودروهای اسپرت تاریخ شرکت است. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ شرکت بیست هزارمین نمونه از این خودرو را تولید کرده بود. برای این که به بزرگی این عدد پی ببرید، باید اشاره کنیم که بی ام و فقط ۳۹۹ دستگاه از M1 را بین سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ تولید کرده بود و فقط ۵۷۰۰ دستگاه از خودروی Z8 بین دو سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ فروخت.

پایان تولید بی ام و i8 از ماه آینده

خط تولید بی ام و در شهر لایپزیش طی سال ۲۰۱۹ مأموریت ساخت آخرین نمونه‌های i8 که یک مدل تولید محدود به نام Ultimate Sophisto بود را بر عهده داشت. تولید بی ام و i8 قرار است در ماه آوریل امسال به پایان برسد. ظاهراً آخرین خودروی خروجی از خط تولید قرار است به مانند یک مدل استاندارد بی ام و i8 به مشتری تحویل داده شود.

تا زمان نگارش این مطلب هنوز معلوم نیست که آیا این خودرو جانشینی خواهد داشت یا نه. یکی از مدل‌های آینده سری i بی ام و یک سدان الکتریکی هم اندازه سری ۳ است که پیش نمایشی از آن را در قالب کانسپت i4 قبلاً دیده‌ایم. همچنین برخی از مدیران شرکت گفته‌اند که کانسپت ویژن ام نکست که در سال ۲۰۱۹ رونمایی شده بود قطعاً وارد خط تولید شرکت خواهد شد. این خودرو را می‌توان جانشین بهتری برای بی ام و i8 به حساب آورد، ولی فعلاً با قطعیت نمی‌توان چیزی در این مورد گفت.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "پایان تولید بی ام و i8 از ماه آینده"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
mimi
مهمان

حیف شد من نتونستم بخرم