پیش بینی سوبارو برای ثبت رکورد فروش در سال ۲۰۲۰

دوشنبه 25 آذر 98 ساعت 18:11
پیش بینی سوبارو برای ثبت رکورد فروش در سال 2020

شرکت سوبارو انتظار دارد فروش محصولات آن‌ها در آمریکا در سال ۲۰۲۰ یک رکورد جدید ثبت خواهند کرد. ظاهراً تقاضای بالا برای خودروهای کراس اور در آمریکا مسئولان سوبارو را امیدوار کرده که بتوانند در ایالات متحده فروش نه چندان خوب شرکت در ژاپن را جبران کنند.

سوبارو طی سال‌های اخیر به شدت در آمریکا که دومین بازار بزرگ خودروی دنیا را دارد رشد کرده و فقط در طول شش سال گذشته، فروش خودروهای این شرکت دو برابر شده است. از افزایش ظرفیت تولید در آمریکا و تمرکز استراتژی بازاریابی روی خریداران ثروتمند از جمله دلایل رشد فروش سوبارو در این کشور مطرح می‌شوند.

سوبارو به عنوان کوچک‌ترین خودروساز ژاپن می‌گوید افزایش تقاضا در آمریکا برای مدل‌های فورستر و اوت بک فروش کلی شرکت در این کشور را تا سال آینده به ۷۲۰ تا ۷۳۰ هزار دستگاه در سال افزایش خواهد داد که در مقایسه با ۷۰۰ هزار دستگاهی که شرکت پیش بینی می‌کند تا پایان سال جاری در آمریکا خواهد فروخت، رشدی ۴.۳ درصدی محسوب می‌شود.

تومومی ناکامورا مدیرعامل سوبارو در این باره به خبرنگاران گفته: «ما انتظار داریم بازار آمریکا سال دیگر به مقدار بسیار کمی افت فروش داشته باشد، به همین دلیل ما در حال برنامه ریزی برای افزایش فروش خود هستیم. ما فکر می‌کنیم می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.»

وی در صحبت‌هایش اضافه کرده که فضا را برای افزایش سهم سوبارو از بازار شاسی بلندها که اکنون حدود ۷ درصد می‌باشد دیده است. مدل‌های شاسی بلند سوبارو در حال حاضر فروش بسیار بهتری نسبت به سدان های لگاسی و ایمپرزا دارند.

وی در این مورد گفته: «اگر رقابت در بازار شاسی بلندهای آمریکا ادامه پیدا کند، این سگمنت حتی اگر کل بازار رکود را تجربه کند به رشد خود ادامه خواهد داد.»

فروش سوبارو در آمریکا حدوداً ۶۵ درصد از کل فروش جهانی یک میلیون دستگاهی این برند ژاپنی را تشکیل می‌دهد. تا پایان ماه نوامبر، فروش فورستر از ابتدای سال جاری ۶.۴ درصد در مقایسه با سال پیش رشد کرده و از سوی دیگر فروش مدل اوت بک که پرفروش‌ترین محصول شرکت در آمریکا محسوب می‌شود نیز ۰.۹ درصد بیشتر شده است.

البته رشد فروش خودرو در آمریکا در سال‌های اخیر با افزایش کیفی خودروها نیز ارتباط مستقیم دارد، موضوعی که البته به نوبه میزان سود شرکت‌های خودروسازی را کاهش داده است.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar