کاهش تولید نیم میلیونی تویوتا

چهارشنبه 20 بهمن 00 ساعت 14:23
کاهش تولید نیم میلیونی تویوتا

بزرگترین خودروساز جهان یعنی شرکت ژاپنی تویوتا موتور امروز (چهارشنبه) هدف تولید سالانه خود را نیم میلیون دستگاه دیگر کاهش داد چرا که کمبود تراشه و مرخصی استعلاجی کارکنان مبتلا به کرونا باعث افت شدید تولید این شرکت شده است.

تویوتا اعلام کرد که این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۸.۵ میلیون دستگاه خودرو خواهد ساخت که از ۹ میلیون دستگاه هدف قبلی کمتر است. این در حالی است که سود عملیاتی این شرکت برای سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۱ درصد کاهش یافته است.

یکی از مقامات تویوتا به خبرنگاران گفت: ما انتظار نداریم که عدم تعادل در عرضه تراشه به سرعت حل شود و روند همه‌گیری ویروس کرونا نامشخص است.

وی افزود: ما فکر می کنیم که عدم قطعیت (در بازار) در سال مالی آینده ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تویوتا مانند دیگر خودروسازان بزرگ جهانی مجبور به کاهش تولید شده چرا که همه‌گیری کرونا زنجیره‌های تامین جهانی را ویران کرده است. این در حالی بود که این شرکت در ابتدای سال کاری خود انتظار داشت ۹.۳ میلیون خودرو در سراسر جهان بسازد.

این مشکلات تویوتا را مجبور به کاهش هزینه ها به منظور سود بیشتر به ازای هر خودرو کرده است.

تلاش این شرکت برای افزایش حاشیه سود با تقاضای قوی در بازارهای کلیدی مانند چین، آمریکا و اروپا همراه شده که به نوبه خود باعث شده تویوتا قیمت‌ها را افزایش داده و هزینه‌هایی که برای جذب مشتریان می‌پردازد را کاهش دهد.

داده های موسسه ریفینیتیو Refinitiv نشان می دهد که سود عملیاتی سه ماهه سوم ۷۸۴.۴ میلیارد ین است که بالاتر از میانگین پیش بینی ۷۱۶.۸ میلیارد ینی بر اساس برآوردهای ۹ تحلیلگر بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar