کاهش سود سه‌ ماهه تویوتا

سه شنبه 10 آبان 01 ساعت 16:58
کاهش سود سه‌ ماهه تویوتا

بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش هشدار داد که پیش‌بینی آینده پس از ثبت چهارمین کاهش سود سه ماهه متوالی خود دشوار است و بر قدرت مشکلات تجاری که با آن مواجه است تأکید کرد.

در طول همه‌گیری ویروس کرونا، تویوتا در مدیریت زنجیره‌های تامین بهتر از بسیاری از خودروسازان عمل کرد اما امسال قربانی کمبود طولانی‌مدت تراشه شد و بارها اهداف تولید ماهانه را کاهش داد. سود عملیاتی برای سه ماه منتهی به سپتامبر به ۵۶۲.۷ میلیارد ین (۳.۷۹ میلیارد دلار) کاهش یافت که بسیار کمتر از میانگین برآورد ۷۷۲.۲ میلیارد ین در نظرسنجی ۱۲ تحلیلگر بود. یک سال قبل، فروش تویوتا ۷۴۹.۹ میلیارد ین سود گزارش کرده بود.

تویوتا گفت که اکنون انتظار دارد در سال مالی جاری ۹.۲ میلیون دستگاه خودرو تولید کند که کمتر از ۹.۷ میلیون دستگاه پیش بینی شده قبلی است اما همچنان از تولید سال مالی گذشته ۸.۶ میلیون دستگاه جلوتر است.

رویترز ماه گذشته گزارش داد تویوتا به چندین تامین‌کننده گفته است که هدف جهانی را برای سال تجاری جاری ۹.۵ میلیون خودرو تعیین کرده است و نشان داده است که بر اساس عرضه فولاد،  ممکن است پیش‌بینی کاهش یابد.

تویوتا هفته گذشته اعلام کرد که تولید جهانی آن در سه ماهه منتهی به سپتامبر ۳۰ درصد افزایش یافته است اما هشدار داد که کمبود نیمه هادی‌ها و سایر قطعات در ماه‌های آینده تولید را محدود خواهد کرد. همچنین ماه گذشته هشدار داد که بعید است به هدف تولید ۹.۷ میلیون خودروی خود در سال مالی جاری دست یابد و دلیل آن کمبود تراشه است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar