آغاز تولید خودروی اقتصادی

پنج شنبه 6 مرداد 01 ساعت 14:24
آغاز تولید خودروی اقتصادی

عبدالله توکلی‌لاهیجانی در گفت‌وگو با رسانه ملی، در تعریف خودروی اقتصادی عنوان کرد: سرانه تولید ناخالص کشورمان دو هزار و ۳۰۰ دلار است که معنایش این است که قسمت اعظم بازار ما نیاز به خودرو‌هایی ارزان و در‌عین‌حال ایمن و کارآ دارد، بنابراین این‌جا مفهومی به نام خودروی اقتصادی شکل می‌گیرد، که مختص کشور ما نیست.

وی ادامه داد: چهار میلیارد نفر از جمعیت کره زمین درآمد کمتر از دو هزار دلار در سال دارند، بنابراین براساس نیاز و بازار باید رویکرد جدیدی در طراحی و توسعه محصولات اتفاق بیفتد. این مقام مسوول در وزارت صمت در ادامه عنوان کرد که ۵۰درصد بازار کشور ما به خودرو‌های زیر ۲۵۰میلیون تومان اختصاص دارد و ۲۱میلیون خودروی شماره‌گذاری‌شده داریم که ۷میلیون آن پراید است.

بنابراین مهم است که به این بازار فکر کنیم. توکلی لاهیجانی در پاسخ به این سوال که در دنیا چطور به این مسئله فکر شده است، اضافه کرد که در دنیا رویکردی به نام نوآوری مقتصدانه وجود دارد که در بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به‌خصوص در ده سال اخیر موجی ایجاد کرده و هدف از این رویکرد رسیدن به محصولی است که به اندازه کافی باکیفیت باشد و بتواند نیاز‌های اساسی مشتریان را با قیمت مناسب پاسخ دهد؛ بنابراین در دسترسی به محصول ارزان‌قیمت با یک رویکرد کاملا علمی مواجه هستیم که از همان رویکرد باید استفاده شود.

دنیای اقتصاد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar