آمار تلفات جاده‌ای در ۱۰ ماه سال ۹۸ + جدول

سه شنبه 20 اسفند 98 ساعت 13:11
آمار تلفات جاده‌ای در 10 ماه سال 98 + جدول

۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ۱۰ ماهه سال ۹۸ جان خود را از دست داده و بیش از ۳۰۷ هزار نفر هم در این سوانح مصدوم شده‌اند.

بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، در ده ماه اخیر از سال ۹۸، ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر (۱۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد و سه هزار و ۲۹۵ نفر زن) در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند و ۳۰۷ هزار و ۳۳۳ نفر (۲۱۸ هزار و ۹۴۵ مرد و ۸۸ هزار و ۳۷۹ زن) هم مصدوم شدند.

شمار جان‌باختگان سوانح رانندگی در مدت مشابه سال اخیر(۹۷)، ۱۴ هزار و ۶۷۳ نفر بود و در بازه یاد شده ۳۱۵ هزار و ۷۱۳ نفر هم در تصادفات مصدوم شدند.

به این ترتیب مجموع میزان کشته‌شدگان سوانح رانندگی در ۱۰ ماه سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با افزایش جزئی (۰.۹) درصدی مواجه بود ولی شمار مصدومان حوادث رانندگی در ۱۰ ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال اخیر، کاهش ۲.۷ درصدی داشت.

بنابر این آمار استانهای بوشهر، یزد و ایلام و خراسان جنوبی به ترتیب با رشد ۴۲، ۲۸.۴ و ۱۸.۴ درصدی (رشد ۱۸.۴ درصدی مربوط به هر دو استان ایلام و خراسان جنوبی است) بیشترین افزایش کشته‌شدگان سوانح رانندگی را در مدت ۱۰ ماه سال ۹۸، نسبت به مدت مشابه سال اخیر داشته‌اند.

استان کردستان با ۱۵ درصد کاهش، استان هرمزگان با ۱۴.۹ درصد کاهش و چهارمحال و بختیاری با ۱۲.۸ کاهش، بیشترین کاهش را در تعداد متوفیان سوانح رانندگی در ۱۰ ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال اخیر به خود اختصاص داده‌اند.

در افزایش مصدومان سوانح رانندگی هم بیشترین آمار مربوط به استان سمنان با ۱۳.۷، خراسان جنوبی با ۱۱.۱ و مرکزی با ۹.۸ درصد افزایش بود همچنین استانهای ایلام، بوشهر و فارس به ترتیب با ۱۹.۳، ۱۴.۳ و ۱۲.۵ درصد بیشترین میزان کاهش را در شمار مصدومان سوانح رانندگی در مدت ۱۰ ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال اخیر به خود اختصاص داده‌اند.

آمار تلفات جاده‌ای در 10 ماه سال 98 + جدول

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar