تولید خودرو ۵۰ درصد کاهش یافت

چهارشنبه 3 مهر 98 ساعت 14:24
تولید خودرو 50 درصد کاهش یافت

تولید انواع خودرو در مرداد امسال نسبت به مرداد سال پیش حدود ۵۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که وزیر صنعت بارها وعده افزایش تولید خودرو را داده بود.

تولید انواع خودرو در کشور طی مرداد امسال به ۴۷ هزار و ۳۱۷ دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۴۷.۱ درصد کاهش داشته است. طی مرداد امسال تولید سواری در کشور به ۴۳ هزار و ۷۵۸ دستگاه رسید که کاهش ۴۷.۷ درصدی را در مقایسه با مرداد ۹۷ تجربه کرده است.

در مرداد ماه، تولید محصولات ایران خودرو با کاهش ۵۸.۷ درصدی نسبت به مرداد ۹۷ مواجه شد و به عدد ۱۷ هزار و ۲۴۰ دستگاه رسید. تولید سواری توسط ایران خودرو در مرداد امسال به ۱۷ هزار و ۲۴۰ دستگاه رسید و به این ترتیب در مرداد ماه تولید هیچ محصول دیگری به جز سواری در این گروه خودروسازی انجام نگرفته است.

در خصوص شرکت خودروسازی سایپا هم باید به کاهش ۲۳.۴ درصدی تولید انواع خودرو طی مرداد امسال در مقایسه با مرداد ۹۷ اشاره کنیم. مرداد امسال ۲۷ هزار و ۲۱۱ دستگاه انواع خودرو توسط شرکت سایپا به تولید رسید که شامل ۲۴ هزار و ۱۷۵ دستگاه سواری و ۳۰۳۶ دستگاه وانت بوده است. تولید سواری در سایپا طی مرداد امسال کاهش ۲۶.۱ درصدی را تجربه کرده است.

کاهش ۴۰ درصدی تولید خودرو در ۵ ماهه

در خصوص شرایط تولید انواع خودرو در کشور در طول ۵ ماهه ابتدای امسال هم باید به کاهش ۳۹.۸ درصدی در مقایسه با ۵ ماهه اول ۹۷ اشاره کنیم. از ابتدای سال تا پایان مرداد امسال ۳۱۴ هزار و ۲۷۸ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسید که سهم سواری از این رقم معادل ۲۹۰ هزار و ۸۰۳ دستگاه بوده است. تولید سواری در ۵ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش با کاهش ۴۰.۸ درصدی همراه بوده است.

در خصوص وضعیت تولید شرکت صنعتی ایران خودرو طی ۵ ماهه ابتدا امسال هم باید به کاهش ۳۹.۷  درصدی تولید انواع خودرو در این گروه خودروسازی اشاره کنیم. در این مدت ۱۳۶ هزار و ۹۹۸ دستگاه انواع خودرو توسط ا ین گروه خودروسازی به تولید رسید که سهم سواری معادل ۱۳۵ هزار و ۶۷۷ دستگاه بوده و تولید سواری در ایران خودرو طی ۵ ماهه اول امسال کاهش ۳۹.۱  درصدی را تجربه کرده است.

بررسی وضعیت تولید انواع خودرو در شرکت سایپا هم نشان می‌دهد طی ۵ ماهه ابتدای امسال در این شرکت خودروساز کاهش ۲۸.۵ درصدی تولید انواع خودرو اتفاق افتاده است.

در این مدت ۱۶۲ هزار دستگاه انواع خودرو در شرکت خودروسازی سایپا به تولید رسیده که سهم سواری معادل ۱۴۳ هزار و ۶۹۸ دستگاه بوده است. تولید سواری در ۵ ماهه اول امسال در شرکت سایپا ۳۱.۵ درصد کاهش را تجربه کرده است.

در حالی شاهد کاهش تولید خودرو در کشور هستیم که قرار بود به منظور بهبود وضعیت بازار خودرو و اجرای تعهدات عقب مانده خودروسازان، تولید گروه‌های خودروساز در کشور با روندی افزایشی همراه باشد. در این مورد رحمانی، وزیر صنعت هم بارها برای افزایش تولید خودرو وعده داده بود. در عین حال، واقعی شدن قیمت خودرو در بازار نیازمند افزایش تیراژ تولید خودروسازان است تا بازار سیاه خودرو شکل نگیرد.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar