افزایش ۱ تا ۲ میلیونی قیمت خودروهای داخلی

بروزرسانی در: چهارشنبه 24 مهر 98 ساعت 11:20
افزایش 1 تا 2 میلیونی قیمت خودروهای داخلی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: بازار خودرو درکل وضعیت آرامی دارد ضمن این که افزایش قیمت در حد ۱ الی ۲ میلیون تومان طبیعی است.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: این هفته نوسان قیمت خودروها را داشتیم و در هفته پیش هم شاهد افزایش قیمت بعضی از محصولات بودیم. افزایش قیمت تنها در خودروهای داخلی به ویژه سمند و پژو در حد ۲ الی ۵ میلیون تومان بوده است. به طور کلی بازار آرام است و شمار خودروهایی که روزانه معامله می‌شود بسیار کم است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که قیمت خودروهای وارداتی در ۲۰ روز اخیر تغییر خاصی نداشته و محصولات مونتاژی هم همین روال را طی کرده‌اند. در محصولات سایپا، تیبا و ساینا فاکتور می‌شود ولی عدم فاکتور پراید از جمله مدل ۱۱۱ موجب افزایش قیمت شده است. بازار نیاز روزانه دارد و در صورتی که احساس شود خودرویی عرضه نمی‌شود افراد قیمت‌ها را بالا می‌برند. با توجه به این که نوسان ارزی نداریم، تغییرات قیمت بعضی از محصولات در حد ۱ الی ۲ میلیون تومان طبیعی است. اگر تأمین و عرضه به خوبی انجام شود اختلاف قیمت بازار و کارخانه هم از بین می‌رود.

موتمنی در خصوص آخرین وضعیت قیمت‌ها اظهار کرد: طبق آخرین قیمت‌های اعلام شده در بازار پراید ۱۳۱ نزدیک به ۴۳ میلیون تومان و مدل ۱۱۱ تقریباً ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده است. خودروهای تیبا هاچ‌بک و ساینا هم قیمت تقریبی ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارند. در خصوص محصولات ایران‌ خودرو سمند  ۷۷ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ با قیمت ۷۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پژو ۲۰۶ جهش قیمتی داشته که نسخه فول آن ۸۲ و نسخه بدون ضبط و سنسور ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. محصولات مونتاژی از جمله پژو ۲۰۰۸ و سراتو به ترتیب با قیمت‌های ۳۰۴ و ۲۸۱ میلیون تومان فروش می‌روند.

وی در مورد قیمت خودروهایی که از قیمت آن‌ها در بازار از کارخانه کمتر است گفت: در این میان قیمت بعضی از خودروها در بازار پایین‌تر از نرخ اعلام شده توسط کارخانه است. محصولات گروه مدیران ‌خودرو چنین وضعیتی را دارند و تقریباً ۱۵ الی ۴۵ میلیون تومان زیر قیمت شرکت، در بازار فروخته می‌شود. علت هم این است که اگر خریدار کم باشد چنین اتفاقی می‌افتد ضمن این که نرخ این خودروها در زمان نوسانات ارزی اعلام شد و هنوز شرکت‌ها قیمت را کاهش ندادند. سراتو مونتاژ هم چنین وضعیتی دارد که توسط کارخانه ۲۹۵ میلیون تومان فاکتور می‌شود ولی در بازار نرخ ۲۸۱ میلیونی دارد.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar