عملکرد خودروسازان در ۱۰ ماه امسال

یکشنبه 13 بهمن 98 ساعت 11:47
عملکرد خودروسازان در 10 ماه امسال

عملکرد صنعت خودرودر طول ۱۰ ماهه امسال نشان دهنده تولید پژو ۲۰۰۸ و پارس تندر است. در عین حال تولید سراتو بالاخره متوقف شده و پژو ۳۰۱ هم هنوز به تولید نرسیده است.

بررسی وضعیت تولید گروه‌های خودروساز طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد در این مدت ۵ هزار و ۳۳۵ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در کشور تولید شده که نسبت به ۱۰ ماهه سال قبل افت ۱۳.۶ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است. تولید این خودرو در دی امسال هم تنها ۸۴ دستگاه بوده که نسبت به دی ۹۷ کاهش ۸۷.۷ درصدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است.

در عین حال با وجود افتتاح آزمایشی خط تولید پژو ۳۰۱ در تیر امسال در ایران‌ خودرو، هیچ تولیدی برای این خودرو در طول ۱۰ ماهه امسال در جدول آمار وزارت صنعت ذکر نشده است.

عملکرد خودروسازان در 10 ماه امسال

نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم تولید ۵۸ دستگاه پارس تندر طی دی امسال توسط شرکت پارس خودرو است. در طول ۱۰ ماهه امسال ۱۰۱۳ دستگاه از این خودرو در پارس خودرو به تولید رسیده است. همچنین دی امسال ۲ دستگاه برلیانس توسط شرکت پارس خودرو تولید شده است. تولید این خودروها در وضعیتی انجام گرفته که با تشدید تحریم‌ها، کارشناسان شرکت رنو و همچنین کارشناسان شرکت‌های چینی ایران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترک کرده‌اند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در آمار تولید خودرو کشور توقف تولید سراتو در دی ماه است. با وجود اینکه گروه سایپا مرداد امسال از جمع‌آوری خط تولید سراتو و توقف تولید آن خبر داد ولی تولید این خودرو همچنان ادامه داشت و حتی در آمار آذرماه وزارت صنعت هم ۴۰ دستگاه سراتو تولید شد. به این ترتیب مجموع تولیدات سراتو از ابتدای سال تا پایان آذرماه به ۳ هزار و ۶۷۰ دستگاه رسید.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar