کاهش ۴۷.۱ درصدی تولید خودروسازان

شنبه 21 اردیبهشت 98 ساعت 12:21
کاهش 47.1 درصدی تولید خودروسازان

بررسی جدیدترین آمار تولید خودرو نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری ۴۷.۱ درصد کاهش یافته است.

در فروردین ماه سال جاری تولید انواع سواری از ۷۶ هزار و ۸۰۷ دستگاه در فروردین ماه سال اخیر به ۴۰ هزار و ۶۰۲ دستگاه رسیده است.

فروردین ماه امسال تولید انواع سواری در گروه‌های کرمان موتور، خودروسازی مدیران، خودروسازان بم، کارمانیا و صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO) همگی کاهش تولید ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

براین اساس در فروردین ماه سال ۱۳۹۷، کرمان موتور ۲۸۵۳ دستگاه، خودروسازی مدیران ۳۶۸۰ دستگاه، خودروسازان بم هفت دستگاه، کارمانیا ۱۰۹ دستگاه و صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO)، ۶۱۹ دستگاه تولید داشته‌اند که این رقم‌ها در فروردین ماه امسال در همه این گروه‌ها به صفر رسیده و کاهش ۱۰۰ درصدی تولید را رقم زده است.

پس از آن‌ها، شرکت خودروسازی بهمن بیشترین کاهش تولید را در فروردین ماه امسال نسبت به فروردین ماه سال ۹۷ داشته است. این گروه با تولید ۱۶۳ دستگاه خودروی سواری در فروردین سال جاری در مقابل ۵۶۱ دستگاه خودروی تولید شده در مدت مشابه سال ۹۷، کاهش ۷۰.۹ درصدی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

همچنین در دو خودروسازی مطرح کشور هم در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال اخیر کاهش تولید دیده می‌شود. شرکت خودروسازی سایپا با تولید ۱۹ هزار و ۸۴ دستگاه در فروردین ماه کاهش تولید ۴۶.۱ درصدی داشته است؛ چون که میزان تولید سواری این گروه در مدت مشابه سال اخیر، ۳۵ هزار و ۳۸۰ دستگاه بوده است.

پس از آن تولید خودروهای سواری در شرکت صنعتی ایران خودرو در فروردین امسال ۲۱ هزار و ۳۲۹ دستگاه بوده که نسبت به ۳۳ هزار و ۵۹۸ دستگاه تولید شده در مدت مشابه سال اخیر، ۳۶.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین گروه سازه‌های خودرو دیار و ریگان خودرو هم با وجود این که در فروردین ماه سال اخیر هیچ تولید خودرو سواری نداشته‌اند؛ ولی در فروردین ماه سال جاری به ترتیب ۸ دستگاه و ۱۸ دستگاه تولید کرده‌اند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar