آیا محصولات BISU هم شامل قانون ممنوعیت واردات خودرو می‌شود؟

شنبه 17 آذر 97 ساعت 15:20
آیا محصولات BISU هم شامل قانون ممنوعیت واردات خودرو می‌شود؟

در حالی که بعضی از رسانه‌ها از ممنوعیت واردات خودرو خبر داده و به مردم اعلام کرده بودند که خودروهای وارداتی را به طور مدت دار نخرند و فقط به طور تحویل روز آن را خریداری کنید، مدیر فروش گروه سیف خودرو اعلام کرد که خودروهای کراس اوور بیسو به طور CKD (قطعات کاملاً منفصله) در داخل کشور تولید شده و شامل قانون ممنوعیت واردات نمی‌شود.

داریوش ضیا، مدیر فروش گروه سیف خودرو، بعضی رسانه‌ها دیروز به نقل از سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اعلام کردند که " در حالی که واردات خودرو ممنوع است، بعضی از شرکت‌ها تبلیغات برای فروش خودروهایی که ندارند انجام می‌دهند."

این اظهارات در حالی مطرح شد که مدیر فروش گروه سیف خودرو اینگونه توضیح داد که از آنجا که خودروهای برند BISU تماماً به طور CKD (قطعات کاملاً منفصل) وارد شده و در داخل کشور مونتاژ می‌شود، شامل قانون ممنوعیت واردات نمی‌شود. همچنین تمامی پروسه مونتاژ و تست این خودروها بر اساس دستورالعمل‌های سازمان ملی استاندارد ایران و تحت نظارت و بازرسی شرکت‌های معتبر و مورد تأیید آن سازمان به بازار عرضه می‌شوند.

وی در خصوص مجوز پیش فروش خودروهای BISU که از دستگاه‌های متولی صادر شده است، افزود: مجوز فاز اول پیش فروش خودروهای BISU در ایران پس از بررسی‌های سخت گیرانه شرایط خطوط تولید، اسناد ثبت سفارش و همچنین اسناد بانکی مورد تأیید بانک مرکزی در ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۷ برای پیش فروش شمار ۱ هزار و ۴۳۱ خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر نیرو محرکه) صادر و تصویر آن در وب سایت گروه سیف خودرو قرار داده شده است. که بر این اساس پیش فروش این خودروها در روز سه شنبه ۱۳ آذرماه شروع شده و تا زمان تکمیل ظرفیت فروش و بر اساس شمار مجوزهای صادر شده ادامه دارد.

ضیا همچنین در خصوص فرآیند مونتاژ و تولید این خودروها در داخل کشور اظهارکرد: خودروهای BISU T3 و BISU T5 در کارخانه شرکت خودروسازی مرتب یکی از باسابقه‌ترین کارخانه‌های تولید خودرو در کشور (با سابقه تولید انواع لندروور، Musso و پاژن) مونتاژ، تست و به بازار عرضه می‌شود. خطوط مونتاژ و تست خودرو در طول یک سال اخیر بر اساس استانداردهای مورد تأیید گروه بیسو و با نظارت تیم فنی و تکنولوژی آن شرکت توسط متخصصان مجرب کشور نوسازی و آماده سازی شده است؛ به طوری که کنترل و ارتقا کیفیت در تمامی فرایندهای کاری از انبارداری تا مونتاژ و تست نهایی اجرا شده و خطای انسانی به حداقل رسانده شده است.

مدیرفروش گروه سیف خودرو با تاکید بر اینکه حقوق مردم به عنوان متقاضی برای این گروه تولیدی در اولویت قرار دارد، اعلام کرد: بدون رضایت متقاضی هیچ تولیدی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و بنابراین همه باید توجه کنیم که با اظهارات خود موجب تشویش اذهان عمومی نشویم، چون که هم اکنون این گروه تنها شرکتی است که پس از بررسی‌های بسیار از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز پیش فروش برای خودروهای خود به شمار مشخص در اختیار دارد و در این مرحله حتی یک دستگاه بیشتر از مجوزهای یاد شده نمی‌توانیم بفروشیم.

البته در این مرحله از پیش فروش طبق مجوز صادره از وزارت صمت این شرکت در دو مرحله اقدام به پیش فروش خودروها می‌کند که فاز نخست آن در هفته پیش اجرا و از استقبال بسیار بالایی برخوردار شد و مرحله دوم پیش فروش هم با شماری محدود در اواسط هفته بعد شروع می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar