آیا چاپار به تولید انبوه می‌رسد؟

بروزرسانی در: سه شنبه 17 دی 98 ساعت 15:05
آیا چاپار به تولید انبوه می‌رسد؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید: با وضعیت کنونی تحریم‌ها امکان انبوه‌سازی این خودرو وجود ندارد. هم اکنون سایپا و ایران خودرو دیزل به ثبت نام‌کنندگان خودروهای سنگین پیشنهاد داده است که پراید را جایگزین خودروهای سنگین کنند.

هفته پیش بود که حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی «چاپار» را در اردبیل افتتاح کرد. قیمت تمام شده این خودرو چقدر است و آیا در شرایط فعلی تولید چاپار به تولید انبوه می‌رسد؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی قیمت حدودی چاپار برای متقاضیان چقدر تمام خواهد شد؟ گفت: قیمت تمام خودروها به نرخ دلار و نرخ تمام شده این کالا بستگی دارد. همچنین این خودرو هنوز به تولید انبوه نرسیده است. در حقیقت این افتتاح از خط تولید خودروی سنگین چاپار نمادین بود.

غلامرضا خادمی‌زاده افزود: متاسفانه به خاطر نبود قطعه کافی هنوز این خودرو ملی به تولید انبوه نرسیده است. بنابراین هنوز قیمت نهایی این خودرو معلوم نیست. از این اقدامات نمادین در کشور زیاد رخ داده است و حالا برای مشخص شدن قیمت نهایی این خودرو باید منتظر ماند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است در آینده این خودرو به طور انبوه تولید شود؟ اظهار کرد: با وضعیت کنونی تحریم‌ها امکان انبوه‌ سازی این خودرو وجود ندارد. هم اکنون سایپا و ایران خودرو دیزل به ثبت‌نام‌کنندگان خودروهای سنگین پیشنهاد داده‌اند که پراید را جایگزین خودروهای سنگین کنند.

خادمی‌زاده گفت: متاسفانه طی دو سال اخیر خودروسازان خودروهای سنگین هنوز نتوانستند خودروهای معوق خودرو را راهی بازار و به ‌دست مشتری برسانند.

حال با توجه به فضای سیاسی و اقتصادی فعلی آیا می‌توان به تولید خودروهای سنگین همچنان امیدوار شد؟

تجارت نیوز

کامیون چاپار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar