ابلاغ ۱۴ برنامه مهم و تاثیرگذار برای بهبود وضعیت صنعت خودرو

یکشنبه 3 شهریور 98 ساعت 17:40
ابلاغ ۱۴ برنامه مهم و تاثیرگذار برای بهبود وضعیت صنعت خودرو

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت از ابلاغ ۱۴ برنامه مهم و تاثیرگذار این وزارتخانه برای اصلاح صنعت خودرو توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

صادق نجفی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: وزیر صمت دستورات لازم را به خودروسازان جهت عدم افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده معوق طبق قرارداد داده است و در همین راستا دستورات لازم برای اعمال فیلتراسیون قوی‌تر در سیستم فروش خودرو جهت رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی داده شده است.

وی ادامه داد: برای ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک مانده و جلوگیری از رشد روز افزون قیمت در بازار خودروهای خارجی وارداتی هم اقدامات موثری به انجام رسید.

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت با ذکر اینکه کاهش نوسانات و ثبات بخشیدن به بازار خودرو از ابتدای سال و افزایش عرضه خودرو به بازار هم در همین راستا انجام شده است، تصریح کرد: سیاست کاهش واردات کالاهای تولید داخل و افزایش صادرات به اجرا درآمد و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در توسعه ساخت داخل دعوت به عمل آمد.

نجفی با یادآوری برگزاری موفقیت آمیز اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید به شمار می‌رود.

وی با اعلام اینکه ۴ هزار میلیارد تومان به خودروسازان جهت تزریق در بخش قطعه سازی پرداخت شده است، گفت: رونق تولید با تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و رساندن تولید روزانه صنعت خودرو از ۴۰۰ دستگاه به ۲۲۰۰ دستگاه در روز در دستور کار قرار گرفت.

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت ادامه داد: دستور به خودروسازان در مورد عدم اجازه واردات قطعاتی که در کشور تولید می‌شود، داده شده و در همین راستا به معاونت‌های امور صنایع و ایدرو در مورد استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی کشور درباره ساخت داخل ابلاغ شده است.

نجفی حمایت از واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی را تنها راه نجات صنعت خودرو دانست و افزود: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات‌ های‌تک و حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخلی سازی قطعات های‌تک در همین راستا به عمل آمده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar