احتمال زوج و فرد شدن محل پارک خودرو

شنبه 15 دی 97 ساعت 10:25
احتمال زوج و فرد شدن محل پارک خودرو

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مدیریت شهری پایتخت و کلانشهرهای دیگر باید از تجارب دیگر کشورها در بحث مدیریت محل پارک خودرو استفاده کنند.

حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به بازگرداندن پارکبان‌ها به بعضی از مناطق پایتخت توسط شهرداری‌های مناطق، گفت: به نظر من مسئولان و مدیران شهری باید از تجارب اخیر و مشکلات به وجود آمده در اثر استفاده از پارکبان‌ها در مناطق تهران بهره بگیرند. به نظر استفاده از پارکبان ابتدایی‌ترین راه کار برای مدیریت محل پارک خودروها در کلانشهری نظیر تهران است.

مدیریت شهری پایتخت از تجارب دیگر کشورها برای مدیریت محل پارک خودرو استفاده کند

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت شهری پایتخت و کلانشهرهای دیگر باید از تجارب دیگر کشورها در بحث مدیریت محل پارک خودرو استفاده کنند، امروز در این کشورها نحوه‌های گوناگونی در این حوزه اجرایی می‌شود. بنابراین نمی‌توان یک نسخه واحد را در این عرصه به کار گرفت.

دستگاه پارکومتر و زوج وفرد کردن خودرو راه کار مدیریت محل پارک در پایتخت

وی گفت: امروز در شهرهای اروپایی از روش‌های گوناگون استفاده می‌شود، به طور مثال در بعضی مناطق برای مدیریت محل پارک خودرو از دستگاه‌های پارکومتر استفاده شده و در بعضی نقاط، جای پارک طبق پلاک خودروها به طور زوج و فرد تقسیم می‌شود که طبق این روش مثلاً خودروهای با پلاک زوج در سمت راست خیابان و خودروهای با پلاک فرد در سمت چپ خیابان پارک می‌کنند.

پایتخت امروز با مشکل کمبود پارکینگ‌های عمومی و پارکینگ‌های مکانیزه رو به رو است

خسته بند ادامه داد: از سوی دیگر پایتخت امروز با مشکل کمبود پارکینگ‌های عمومی و پارکینگ‌های مکانیزه رو به رو است، از این رو مدیران شهری می‌توانند با جذب سرمایه گذار به راحتی ضمن ایجاد اشتغال، مشکل جای پارک را حل بکنند.

جذب سرمایه گذار برای ساخت پارکینگ‌های عمومی و مکانیزه در کلانشهرها

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: شهرداری تهران یا باید برای جذب سرمایه گذار برای ساخت پارکینگ عمومی امتیازاتی را ارائه کرده یا اینکه خود اقدام به سرمایه گذاری کند، حال با توجه به شرایط اعتباری شهرداری‌ها، بهترین راه کار جذب سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: ایجاد سازو کارهای مشخص و منطبق با تجارب کشورهای دیگر برای مدیریت محل پارک خودرو، خیلی بهتر از به کارگیری پارکبان‌هایی است که هیچ نظارتی بر عملکرد و رفتار آن‌ها نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در سال‌های اخیر شاهد بروز تخلفاتی توسط پارکبان‌ها در سطح شهر پایتخت بودیم، از این رو به کارگیری دوباره این افراد برای مدیریت محل پارک خودرو اشتباه است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar