اطمینان به تحقق برنامه تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو

دوشنبه 24 شهریور 99 ساعت 13:05
اطمینان به تحقق برنامه تولید 500 هزار دستگاه خودرو

شرکت صنعتی ایران ‌خودرو این روزها پرخبرترین خودروساز کشور است، خبرهایی که بخش مهمی از آن‌ها را توفیقاتی همچون آغاز عرضه محصولات جدید، رونمایی محصولات و قوای محرکه آتی، افزایش تولید، ارتقای کیفیت، توسعه و تعمیق ساخت داخل، صرفه‌جویی ارزی، برنامه‌های جدید در بخش تحویل و... تشکیل می‌دهند.

شرکت صنعتی ایران ‌خودرو این روزها پرخبرترین خودروساز کشور است، خبرهایی که بخش مهمی از آن‌ها را توفیقاتی همچون آغاز عرضه محصولات جدید، رونمایی محصولات و قوای محرکه آتی، افزایش تولید، ارتقای کیفیت، توسعه و تعمیق ساخت داخل، صرفه‌جویی ارزی، برنامه‌های جدید در بخش تحویل و... تشکیل می‌دهند. این خودروساز از ابتدای امسال تا روز بیستم شهریورماه موفق به تولید بیش از ۲۲۰هزار دستگاه خودرو شده است که حکایت از افزایش ۴۵درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش دارد. آمار و اطلاعات تولید در بزرگ‌ترین خودروسازی کشور نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا بیستم شهریورماه ۲۲۰هزار و ۲۵۶ دستگاه خودرو تولید شده است. سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۵۱هزار و ۴۰۰ دستگاه تولید و روانه بازار شده بود که امسال نزدیک به ۶۹ هزار دستگاه خودرو بیشتراز این تعداد تولید شده است. تعداد خودروهای تکمیل و تجاری‌ شده هم در بازه زمانی یادشده ۱۸۴هزار دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

اطمینان به تحقق برنامه تولید ۵۰۰هزار دستگاه خودرو

اگرچه در ابتدای اعمال تحریم علیه صنعت خودرو کشور تامین مواد اولیه و بعضی از قطعات با چالش رو به رو شد، اما با اجرای نهضت ساخت داخل و تکیه بر توان متخصصان و سازندگان داخلی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان و با بهره‌گیری از توان مراکزی مانند صنایع دفاع،‌ ایران‌خودرو توانست در یک سال گذشته در داخلی‌سازی بخشی از مواد و قطعات وارداتی موفق عمل کند و در همین راستا صرفه‌جویی ۱۳۷میلیون یورویی را محقق کند. ایران‌خودرو تحقق اهداف خودکفایی و تعمیق ساخت داخل قطعات را همچنان دنبال می‌کند. امسال، برنامه تولید ۵۰۰هزار دستگاه خودرو در دستور کار این خودروساز قرار دارد که با شتاب تولید در نیمه دوم سال، تولید و عرضه این تعداد به‌راحتی در دسترس خواهد بود. شرکت صنعتی ایران‌خودرو با همکاری زنجیره تامین، همدلی مجموعه کارکنان و مدیریت صحیح منابع تولید، توانسته است از کل تولید خودرو در کشور طی پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش با افزایش ۷ درصدی سهم بازار، سهم محصولات خود را به ۵۴ درصد برساند.

ابتکارات ایران خودرو در افزایش رضایت مشتریان

قائم‌ مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش ایران خودرو هم در مراسم تحویل نمادین دناپلاس توربواتومات با اشاره به همکاری ایران‌خودرو و امدادخودرو در راستای امکان جدید تحویل خودرو به مشتریان، اعلام کرده بود: «بر اساس امکان و خدمت جدیدی که برای نخستین‌بار از طرف ایران‌ خودرو ارائه می‌شود، خودرو خریداری‌شده مشتریان توسط امدادخودرو و با استفاده از خودرو بر، درِ منزل به آن‌ها تحویل داده می‌شود. محسن ناقدی افزود: «اجرای این طرح از شهر تهران کلید خورده است.» در همین‌حال، مدیر تحویل و لجستیک محصولات ایران‌خودرو هم از ایجاد امکان تحویل حضوری خودروها در محل کارخانه یا پارکینگ‌های خودرو در تمامی روزهای هفته و حتی جمعه‌ها خبر داده است. ناصر غریب‌نواز هدف از این اقدام را تسریع و تسهیل در تحویل خودرو به مشتریان عنوان کرد و گفت: «تمام مشتریان می‌توانند با مراجعه حضوری به سایت‌های تولیدی یا پارکینگ‌های جانبی، خودروهایشان را حتی در روز جمعه تحویل بگیرند.» وی یادآوری کرد: «مشتریان می‌توانند در صورت تمایل، ضمن هماهنگی با نمایندگی‌ای که خودرو خود را در آن ثبت نام کرده‌اند،‌ از محل خودرو اطلاع حاصل کرده و برای تحویل حضوری به کارخانه یا پارکینگ‌های جانبی مراجعه کنند.» غریب‌نواز تصریح کرد: «‌در صورت مراجعه مشتریان برای تحویل حضوری،‌ هزینه حمل خودرو به آنان مسترد می‌شود.»

   ۷خودرو چهار ستاره در سبد محصول ایران‌ خودرو

اما یکی از مهم‌ترین عوامل در کسب رضایت مشتریان و شاید مهم‌ترین آن‌ها کیفیت محصول است. در این راستا، ۷ محصول‌ ایران‌خودرو بنا بر گزارشی که ماه اخیر از طرف اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد، چهار ستاره کیفی را از آن خود کردند. این گزارش نشان می‌دهد در تیرماه امسال خودروهای هایما S7 اتوماتیک ایران ‌خودرو خراسان، تندر۹۰ پلاس اتوماتیک، دنا پلاس، پژو۲۰۷ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ SD اتوماتیک، پژو ۲۰۷ ۹ و پژو۲۰۷ هر کدام چهار ستاره کیفی به دست آوردند.

رانا، پژو ۲۰۶ SD، پژو۲۰۶ و اچ۳۰ کراس و دنا هم سه ستاره کیفی را از آن خود کردند و خودرو پژوپارس اتوماتیک ایران‌خودرو کرمانشاه هم سه ‌ستاره‌ای شد. خودرو‌های سورن ایران ‌خودرو تبریز، پژوپارس ایران ‌خودرو کرمانشاه، پژوپارس ایران‌خودرو فارس، پژوپارس ایران‌خودرو مازندران و پژوپارس صنایع خودروسازی فردا هم همگی سه ستاره کیفی را از آن خود کردند. هایما S5 هم در ردیف محصولات سه ستاره قرار دارد که ارتقای آن به سطح کیفی چهار ستاره جزو اهداف امسال ایران‌خودرو است. در برنامه امسال، علاوه بر ارتقای ۱۰ درصدی کیفیت در تمامی محصولات، ارتقای کیفیت ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس و وانت آریسان به سطح سه‌ستاره کیفی هم در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد. ارتقای کیفیت محصول سمند به سطح سه‌ستاره کیفی هم از برنامه‌های امسال بود که در خردادماه محقق شده است. نتایج حاصله نشان می‌دهد، شرکت صنعتی ایران‌خودرو توانسته در شرایط تحریمی و با نظارت کامل بر زنجیره ارزش خودرو، کیفت محصولات تولیدی خود را حفظ کند و به دنبال ارتقای آن نیز باشد.

اخبار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar