انجمنی از خبرگان رنگ خودرو تشکیل شود

شنبه 23 آذر 98 ساعت 12:09
انجمنی از خبرگان رنگ خودرو تشکیل شود

مدیرعامل ایران خودرو اقدامات نجام گرفته در سه ماه گذشته در حوزه‌های گوناگون تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات را تشریح کرد.

فرشاد مقیمی در دیدار با معاونان و شماری از قضات عالی رتبه سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور گفت: چالش‌های ایجاد شده در صنعت خودرو موجب نارضایتی مشتریان شده که هم اکنون تمام انرژی و توان مجموعه ایران خودرو برای رفع نگرانی‌ها به کار گرفته شده است.

وی افزود: مشکلات ایجاد شده در تأمین قطعات ناشی از تحریم و کمبود نقدینگی در سازندگان بود که با اقدامات انجام گرفته در زمینه تزریق نقدینگی از طریق منابع داخلی ایران خودرو توانسته‌ایم رونق مناسبی را در بین سازندگان ایجاد کنیم.

وی با ذکر این که ایجاد رونق و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های فعلی تولید مستلزم جذب نقدینگی متناسب با قیمت نهاده‌های تولید است یادآوری کرد: افزایش قیمت ارز موجب جذب سرمایه گذاران به بازار خودرو برای حفظ ارزش پول شد و این امر التهاباتی را در بازار سال پیش ایجاد کرد.

وی افزود: مجموعه ایران خودرو و سازندگان هم قسم شدیم تا برای حل مشکلات تمرکز کنیم و توانستیم موفقیت‌هایی را کسب کنیم.

مقیمی ادامه داد: در شهریورماه امسال نزدیک به ۶۷ هزار خودروی دارای کسری در کارخانه مانده بود که هم اکنون با تلاش‌ها و همت زنجیره تأمین، این تعداد به کم‌تر از ۱۶ هزار دستگاه و در روزهای آینده به صفر خواهد رسید.

وی با ذکر این که تکمیل خودروهای دارای کسری کارخانه در اولویت ایران خودرو در سه ماه گذشته بوده از افزایش تکمیل روزانه این خودروها و دستیابی از عدد ۹۳۰ به ۲۰۰۰دستگاه خبر داد و گفت:‌ این تعداد در هفته آینده به روزانه ۲۵۰۰ دستگاه خواهد رسید تا به این ترتیب موجودی این خودروها در دی ماه به صفر برسد.

مدیرعامل ایران خودرو با اظهار این که تعهد معوقی برای برنامه‌های فروش فوری محصولات نداریم افزود: هم اکنون تولید روزانه هم به ۱۷۰۰ دستگاه رسیده که در هفته آینده به دوهزار دستگاه افزایش خواهد یافت. در شهریورماه تولید روزانه کم‌تر از هزار دستگاه بود.

مقیمی با اشاره به افزایش تولید روزانه بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به بازار از سه درصد در هفته اول مهر به ۵۸ درصد در آذرماه یادآوری کرد: شمار قطعات کسری هم کاهش قابل توجهی داشته و به طور میانگین به دو و نیم قطعه در هر خودرو رسیده است، در شهریورماه عدد کسری بیش از ۲۰ قطعه بود.

مدیرعامل ایران خودرو افزایش تحویل روزانه به مشتریان تا سه هزار دستگاه را از دیگر نتایج اقدامات گذشته دانست و یادآوری کرد: ادامه روند فعلی و کسب موفقیت‌های بیشتر نیازمند تزریق نقدینگی بیشتر به تولید و زنجیره تأمین ایران خودرو است. تاکنون توانسته‌ایم از طریق منابع داخلی و واگذاری اموال غیرمولد و مازاد و یا فروش محصولات بخشی از نقدینگی را تأمین کنیم اما ادامه تولید نیازمند حمایت از طرف نهادهای ذیربط در تزریق نقدینگی است.

در ادامه این دیدار محمد بارانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلف سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور نیز گفت: با اقدامات انجام گرفته دغدغه‌های مردم درحوزه خودرو رو به کاهش است و در سال جاری نسبت به سال اخیر در شرایط بهتری قرار داریم.

وی ایران خودرو را خودروساز بزرگ و معتبر کشور خواند و گفت: اعتماد مردم و تلاش‌هایی که این مجموعه برای جلب رضایت مشتریان انجام می‌دهد، موجب کاهش شکایات مردمی شده است. اگرچه مشتریان خودروها را با تأخیر دریافت می‌کنند ولی اعتماد به ایران خودرو موجب شده تا برای تحویل خودرو صبور باشند.

بارانی اولویت حل مساله بر صدور رأی را یکی از اصول مهم رسیدگی به شکایات عنوان کرد و ضمن تاکید بر اصل ارتقای اعتماد شهروندان گفت: بخش اصلی اعتماد مردم توسط بنگاه تولیدی ایجاد می‌شود.

بارانی با تاکید بر اصل تعامل و گفتمان با مردم و رویکرد مبتنی بر حل مساله ادامه داد:‌ پاسخگویی هم یکی از اصول مهم است که باید هر بخش نسبت به سهم خود در ایجاد معضل برای مردم پاسخگو باشد.

وی پیشنهاد داد: انجمنی از خبرگان رنگ که تجربه بالایی در تشخیص دعاوی مربوط به رنگ خودرو دارند تشکیل شود تا قضات شعب را در صدور رأی منصفانه کمک کنند.

لازم به ذکر است،‌ معاونان و قضات عالی رتبه سازمان تعزیرات حکومتی کل کشور همچنین از سالن‌های تولید ایران خودرو بازدید کرده و از نزدیک با دستاوردهای این خودروساز آشنا شدند.

ایکوپرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar