توضیحات احمدی در مورد اتهامات وی در رابطه با موضوع خودرو

دوشنبه 11 شهریور 98 ساعت 14:44
توضیحات احمدی در مورد اتهامات وی در رابطه با موضوع خودرو

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در مورد اتهامات نسبت داده شده به او در رابطه با موضوع خودرو توضیحاتی را مطرح کرد و گفت: هیچ گونه تخلف یا تعدی از حدود وظایف نمایندگی خود نکردم و به شهادت کیفرخواست صادره هیچ گونه نفعی هم در این پیگیری‌ها نبوده است.

فریدون احمدی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز می‌خواستم در رابطه با توسعه اقتصادی کشور، ‌امنیت سرمایه‌گذاری، اشتغال و کارآفرینی در حوزه انتخابیه خود و کشور صحبت کنم، متاسفانه به خاطر رفتارهای نامتعارف انجام گرفته و اظهارات نامربوط یکی از همکاران سابق و بازتاب گسترده آنها در رسانه‌های داخلی و خارجی مطالبی را به محضر نمایندگان و مردم استان زنجان عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه فقهای عظیم الشان اسلام به استناد روایات می‌فرمایند حرمت آبروی مؤمن بالاتر از حرمت کعبه است، گفت: برابر قانون تا پیش از احراز مجرمیت افراد هیچ مقام و رسانه‌ای حق ندارد اتهامات ثابت نشده را مطرح و آبروی شهروندان را زایل نماید.

نماینده مردم زنجان با بیان "آنچه به ناحق بتازگی به ما نسبت داده شده و موجب سوء تفاهم مقامات قضایی گردیده است"، گفت: نماینده به حسب مسئولیت نمایندگی مردم و تکلیف قانونی وظیفه پیگیری عرض حال مردمی را دارد. در یکی از همین مراجعات مردمی از طریق یکی از همکاران، واحدی که قراردادی با گروه سایپا داشته به مانند ده‌ها دیدار دیگر، شماری خودرو را مطابق مقررات و مصوبات داخلی آن شرکت در وضعیت بحران فروش خودرو و کمپین نخریدن آن به صورت سبدی خریداری کرده بود. گروه سایپا حسب تغییر مدیران و سوء ظن ایجاد شده نسبت به عملکرد مدیران سابق از ایفای آخرین مرحله تعهدات قراردادی امتناع می‌کرد.

احمدی تصریح کرد: با عنایت به اینکه تعهدات پایانی اندک بود، بنا به درخواست همکارم بر اساس مسئولیتی که در کمیسیون دارم شفاهاً پیگیری موضوع را به معاون وزیر مربوطه انتقال دادم و هیچ گونه تخلف یا تعدی از حدود وظایف نمایندگی خود نکردم و به شهادت همان کیفرخواست صادره هیچ گونه نفعی هم در این پیگیری‌ها نبوده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد عده‌ای به بهانه مبارزه با فساد که خواست عموم ملت شریف ایران است، با افرادی تسویه حساب می‌کنند. متاسفانه به خاطر لاقیدی رایج در معدودی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های مجازی، حیثیت افراد به شدت در معرض آسیب قرار گرفته است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه "لازم به یادآوری است که یک بار در همین پرونده رفع اتهام شده" گفت: لیکن به سبب فشارهای روانی افرادی مثل یکی از همکاران سابق، دوباره بدون هیچ گونه توجیهی اتهاماتی نسبت داده شده و خوراکی برای تبلیغات رسانه‌های معاند فراهم شده است.

احمدی تاکید کرد: همانطور که دکتر پزشکیان، نایب رئیس هم اشاره کردند آنچه که انجام شده تماماً در چارچوب وظایف نمایندگی و اختیارات قانونی بوده و رفتارهای انجام گرفته ظلم آشکار بوده است. در خصوص تهمت‌های دیگری که به ناحق از طرف بعضی افراد مغرض و معلوم الحال مطرح گردیده است، تنها به این نکته بسنده می‌کنم که حتی در کیفرخواست صادره هم چنین اتهاماتی نسبت داده نشده است.

وی با ذکر اینکه "با اتکا به تخصص و تجربه برای نمایندگی آمده‌ام و در اندازه خودم از نمایندگان متخصص هستم"، گفت: هرچند بخش عمده‌ای از ناکامی‌ها محصول مدیریت بعضی از کسانی است که در ۴۰ سال اخیر در مسند قدرت و مسئولیت‌ها بوده‌اند، اساساً مراجعان مجلس کسانی هستند که اموراتشان در پیچ و خم بروکراسی اداری، کاغذبازی‌ها و عدم تصمیم‌گیری‌های به موقع و مناسب قفل شده است و این خود یکی از زمینه‌های اصلی بروز فساد است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اساساً کسی که کارش در چارچوب ضوابط انجام شود به مجلس مراجعه نمی‌کند. من هم مثل شما ابزاری برای تشخیص سوابق مراجعه کنندگان نداشته و نسبت به نیات آنان در حال و آینده علم غیب ندارم، ولی ناچار به پذیرش مراجعات، پاسخگویی، ارجاع و پیگیری گرفتاری‌های آنها هستم.

احمدی افزود: ارتباط و تشویق سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی برای اقدامات سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی امروز از اصلی‌ترین ماموریت‌های نمایندگان است و نباید از این ارتباط تفاسیر منفی به عمل آید. سرمایه‌گذار، تولیدکننده، کارآفرین و فعال اقتصادی انتظار حمایت از جانب نمایندگان دارد.

وی خطاب به نمایندگان هم گفت: همکاران گرامی، به هوش باشید پیگیری مراجعات مردمی از هر طیف و گروهی بخشی از فعالیت‌های روزانه ماست. انجام مکاتبات و سفارشات و پیگیری‌ها و ملاقات‌ها اجتناب ناپذیر است. ابزارهایی مانند سؤال و تذکر و استیضاح تکمیل کننده انجام این وظیفه است.

نماینده مردم زنجان در پایان خطاب به اصحاب رسانه هم اظهار کرد: اینجانب به عنوان نماینده ملت خود را موظف می‌دانم در رعایت قانون پیشتاز باشم. اگر این اظهارات نادرست و فراتر از کیفرخواست نبود سکوت می‌کردم. اکنون علیرغم همه بی مهری‌های انجام شده به سلامت و پاکدستی خود یقین دارم. آنانی که به هر قیمتی حتی با ریختن آبروی مؤمنین که حرمت آن از حرمت کعبه هم بالاتر است و نیز با افشای زندگی خصوصی مردم می‌خواهند در رسانه‌ها و در معرض دید مردم باشند شرمنده خواهند شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar