بیانیه ایران خودرو درباره اظهارات و ایجاد شبهه در افکار عمومی

بروزرسانی در: سه شنبه 16 فروردین 01 ساعت 10:08
بیانیه ایران خودرو درباره اظهارات و ایجاد شبهه در افکار عمومی

گروه صنعتی ایران خودرو ضمن انتقاد از اظهارات اخیر طرح شده که سبب ایجاد شبهه در افکار عمومی و زیر سوال بردن تلاش صنعتگران کشور می‌شود، با اشاره به گزارش پخش شده در بخش خبری ۲۰:۳۰ شب گذشته ۱۴ فروردین ماه، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

متن بیانیه گروه صنعتی ایران‌خودرو، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از نهم بهمن ماه سال گذشته با روی کار آمدن تیم مدیریتی فعلی ایران خودرو و با اتخاذ رویکردهای جدید و در مقطع زمانی کوتاه، دستاوردهای مهمی برای این گروه صنعتی در حوزه تولید، عرضه و کیفیت خودرو رقم خورده و تداوم پیاده‌سازی رویکردهای فعلی، نوید دستاوردهای مهم دیگری را می دهد. از جمله این دستاوردها، کاهش خودروهای دارای کسری قطعه بوده است.

تعداد این خودروها در روز نهم بهمن ماه، بیش از ۸۰ هزار دستگاه بوده که در حال حاضر کاهش چشم‌گیری یافته و در همین بازه زمانی بیش از ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان تخصیص داده شده است، به گونه ای که در دو ماهه پایانی سال گذشته، حمل و تحویل خودرو به مشتریان رشد ۱۷ درصدی را نسبت به ۱۰ ماهه قبل از آن تجربه کرده است که بر همین اساس، برخلاف عرف بازار در سنوات گذشته، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰، در غالب محصولات نه تنها افزایش قیمت خودرو در بازار اتفاق نیفتاد، بلکه در مواردی شاهد کاهش قیمت نیز بودیم.
کاهش تعداد تعهدات معوق به مشتریان نیز از دیگر دستاوردهای کسب شده است که از ۲۵ هزار دستگاه در روز نهم بهمن ماه سال گذشته، به ۱۵ هزار دستگاه در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ کاهش یافته است.
کارگران پرتلاش گروه صنعتی ایران خودرو با همراهی تامین کنندگان با همت جهادی توانسته‌اند با تکمیل و عرضه خودروها حتی در ایام تعطیل نوروز از جمله روز سیزدهم فروردین عرضه به بازار خودرو را افزایش دهند، به گونه ای که علاوه بر تکمیل و تجاری سازی ۴۵۰۰ دستگاه خودرو در روز سیزدهم فروردین ماه در سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در سراسر کشور، بیش از ۲۰ هزار دستگاه خودرو صرفا در بازه زمانی ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ حمل و تحویل شده است.

این اقدام منجر به تخلیه کامل پارکینگ اصلی ایران خودرو در سایت مرکزی شد. نکته قابل توجه این که براساس رویه‌های جاری ایران‌خودرو، هر گونه انتقال خودروهای ناقص به محوطه خارج از سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو ممنوعیت داشته و طرح این موضوع از اساس فاقد مبناست. تمامی خودروهای موجود در پارکینگ های جانبی، خودروهای تجاری شده و با مشتری مشخصند که در انتظار دریافت پلاک انتظامی و طی فرآیند حمل هستند.
افزون بر این، گروه صنعتی ایران خودرو، با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان، گارانتی تمامی محصولات تولیدی ۱۴۰۱ را به سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش داده است.
تیم مدیریتی فعلی گروه صنعتی ایران خودرو که هدف خود را خدمت به مردم قرار داده، در راستای منویات رهبری معظم، حضرت امام خامنه‌ای و اجرای فرامین هشت ماده‌ای رییس جمهوری محترم، رسالت اصلی خود را که همانا افزایش تولید، عرضه خودروی با کیفیت به مشتریان و جلب رضایت آنان است با جدیت دنبال می‌کند و علاوه بر این که تمام همت خود را برای تحقق این هدف به کار بسته، از هر گونه انتقاد سازنده؛ نه مخرب، در جهت تامین منافع مردم و مشتریان استقبال می‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar